|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavratmak. Sürekli ve ayrık zamanlı sinyallerin Fourier analizini yapabilme becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sinyaller ve sistemler ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sürekli zamanlı sinyalleri kavrayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ayrık zamanlı sinyalleri kavrayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-23 RF, TV ve radyo sistemlerinde yer alan verici ve alıcıları uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sürekli zamanlı sinyallerin işlenmesini açıklayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Ayrık zamanlı sinyallerin işlenmesini açıklayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Örnekleme işlemini gerçekleştirebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Sinyal işlemede kullanılan elektronik devreleri tasarlayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Sinyallerin enerji ve güç analizini yapabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Sistemleri ve özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Sürekli zamanlı sinyallerin kosinüs dönüşümlerini elde edebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Sürekli zamanlı sinyallerin sinüs dönüşümlerini elde edebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Ayrık zamanlı sinyalleri Fourier serisine açabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Ayrık zamanlı sinyallerin Fourier dönüşümlerini elde edebilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Sinyaller ve sistemler ile ilgili paket programları kullanabilir. |
PÇ-4 Temel fizik kurallarını, sürekli ve ayrık zamanlı sinyalleri kavrar. Elektromanyetik alan teorisinde kullanılan devre kanunlarını uygulayabilme becerisini kazanır. PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sürekli ve ayrık zamanlı sinyaller, sürekli ve ayrık zamanlı sinyallerin işlenmesi, sinyal işlemede kullanılan elektronik devreler, sinyallerde enerji ve güç analizi, sistemler ve özellikleri, sürekli zamanlı sinyallerin kosinüs ve sinüs dönüşümleri, ayrık zamanlı sinyallerin Fourier analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sinyaller ve sistemlere giriş | Anlatım |
2 | Sürekli zamanlı sinyaller | Anlatım, soru-cevap |
3 | Ayrık zamanlı sinyaller | Anlatım, soru-cevap |
4 | Sürekli zamanlı sinyallerin işlenmesi | Anlatım, problem çözme |
5 | Ayrık zamanlı sinyallerin işlenmesi | Anlatım, problem çözme |
6 | Örnekleme teoremi | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
7 | Sinyal işlemede kullanılan elektronik devreler | Anlatım, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sinyallerde enerji ve güç | Anlatım |
10 | Sistemler ve özellikleri | Anlatım |
11 | Sürekli zamanlı sinyallerin kosinüs dönüşümleri | Anlatım, problem çözme |
12 | Sürekli zamanlı sinyallerin sinüs dönüşümleri | Anlatım, problem çözme |
13 | Ayrık zamanlı sinyallerin Fourier serisi gösterimleri | Anlatım, problem çözme |
14 | Ayrık zamanlı sinyallerin Fourier dönüşümleri | Anlatım, problem çözme |
15 | Sinyaller ve sistemler ile ilgili paket programlar | Anlatım, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sinyaller ve Sistemler, Hwei P. Hsu, Nobel Yayınevi, 2002 | |
2 | Sinyaller ve Sistemler, Orhan Gazi, Emek Ofset, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |