|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH MARAŞLI (fatihmarasli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ulusal ve uluslararası haberleşmede ses, veri ve video uygulamalarına ilişkin olarak uydu ve hücresel haberleşme sistemlerinin gereksinimini kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uydu haberleşmesi ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uydu haberleşmesinde kullanılan frekans bantları bilir. |
PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uydu haberleşme sisteminin donanım yapısını analiz edebilir. |
PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çanak anten çeşitlerini, yapılarını ve özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çanak anten kurulumunu ve montajını gerçekleştirebilir. |
PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Uydudan televizyon kablolu uydu dağıtım sistemlerinin teknik ayrıntılarını açıklayabilir. |
PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Uydudan radyo yayınları kablolu uydu dağıtım sistemlerinin teknik ayrıntılarını açıklayabilir. |
PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | TURKSAT uydularının teknik özelliklerini ve sunduğu hizmetleri kavrayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Uydu haberleşmesinde Türkiye’nin dünyadaki yerini yorumlayabilir. |
PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Hücresel haberleşme ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Hücresel haberleşmede kullanılan frekans bantları bilir. |
PÇ-20 Bir haberleşme sistemindeki gürültü kaynaklarını tanır. Analog haberleşme ve sayısal haberleşme için kullanılan modülasyon ve demodülasyon tekniklerini uygular. PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Hücresel haberleşme sisteminin donanım yapısı analiz edebilir. |
PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Hücresel haberleşme sistemleri ile ilgili uygulamaları kavrayabilir. |
PÇ-5 Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Haberleşme ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Hücresel haberleşmede Türkiye’nin dünyadaki yerini yorumlayabilir. |
PÇ-13 Elektronik haberleşme alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-24 Uydu haberleşmesi ve hücresel haberleşme ile ilgili gerekli bilgi ve beceriyi kazanır PÇ-25 Alanı ile ilgili konularda deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve takım çalışması yapma becerisi kazanır. PÇ-28 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uydu haberleşme sisteminin temelleri, frekans bantları ve donanım yapısı, çanak anten kurulum ve montajı, TURKSAT uydularının teknik özellikleri ve hizmetleri, hücresel haberleşme sisteminin temelleri, frekans bantları ve donanım yapısı, uydu haberleşmesinde ve hücresel haberleşmede Türkiye’nin dünyadaki yeri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uydu haberleşme sisteminin temelleri | Anlatım |
2 | Uydu haberleşme sistemindeki frekans bantları | Anlatım, problem çözme |
3 | Uydu haberleşme sisteminin donanım yapısı | Anlatım |
4 | Çanak anten çeşitleri, yapıları ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap |
5 | Çanak anten kurulum ve montajı | Anlatım, soru-cevap |
6 | Uydudan televizyon kablolu uydu dağıtım sistemleri | Anlatım, problem çözme |
7 | Uydudan radyo yayınları kablolu uydu dağıtım sistemleri | Anlatım, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | TURKSAT uydularının teknik özellikleri ve hizmetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Uydu haberleşmesinde Türkiye’nin dünyadaki yeri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Hücresel haberleşme sisteminin temelleri | Anlatım |
12 | Hücresel haberleşme sistemindeki frekans bantları | Anlatım, problem çözme |
13 | Hücresel haberleşme sisteminin donanım yapısı | Anlatım |
14 | Hücresel haberleşme sistemleri ile ilgili uygulamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Hücresel haberleşmede Türkiye’nin dünyadaki yeri | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uydu ve Hücresel Mobil Haberleşme Sistemleri, Ergün Bayrakçı, Birsen Yayınevi, 2002. | |
2 | Ders Notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 9 | 27 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 9 | 27 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |