Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GDT 123 - DIŞ TİCARET

Kodu: GDT 123 Adı: KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DIŞ TİCARET
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EVREN ARI (evrenari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MERT ANIL ATAMER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kalite yönetim sistemlerinin örgütlere sağlamış olduğu marjinal fayda çerçevesinde, günümüz artan rekabet ortamında örgütlerde uygulanması artık zorunlu bir yönetim anlayışı olduğunu belirterek bu konuda neler yapılması gerektiğini hususunda bilgi vermek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Örgütlerde kalitenin sağlanması hakkında değerlendirme yapabilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kalitenin oluşturulmasında gerekli yöntemlerin öğrenilmesi ve beceri kazanılması hususunda değerlendirme yapabilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kalitenin tarihsel gelişimi hakkındaki sorulara cevap verebilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
PÇ-10 Dış Ticaret alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kalite çemberleri oluşturabilir. PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Toplam kalite yönetiminin özellikleri konusunda değerlendirme yapabilir. PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Rakip firmalar hakında karşılaştırma yapabilir. PÇ-10 Dış Ticaret alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Kalite yönetimine katkıda bulunan bilim adamlarının fikirleri hakkında değerlendirme yapabilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Kalite iyileştirme araçları hakkında değerlendirme yapabilir. PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Maliyetlerin düşürülerek kalitenin nasıl artırılacağı konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir.
PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-10 Kalite sistemleri hakkında değerlendirme yapabilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-11 Kaizen yaklaşımı konusundaki sorulara cevap verebilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-12 Kalite yönetim sistemleri hakkında değerlendirme yapabilir. PÇ-7 Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kalite yönetim sistemlerinin örgütlerde işlevselliğini belirterek nasıl bir yol izleneceğinin ortaya konulması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kalitenin Temelleri, Kalite Kavramı ve Kalitenin Boyutları Konu anlatımı,Soru-cevap
2 Kalitenin Tarihsel Gelişimi Konu anlatımı,Soru-cevap
3 Kalitenin Amaçları, Kalitenin İşletmeler için Anlam Ve Önemi Konu anlatımı,Soru-cevap
4 Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler Konu anlatımı,Soru-cevap
5 Toplam Kalite Yönetimi Konu anlatımı,Soru-cevap
6 TKY nin Amaçları ve Özellikleri Konu anlatımı,Soru-cevap
7 TKY nin İlkeleri Konu anlatımı,Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 TKY nin Yararları ve TKY Engelleyen Faktörler Konu anlatımı,Soru-cevap
10 Kalite Çemberleri Tanımı ve İşleyişi Konu anlatımı,Soru-cevap
11 Standart Ve Standardizasyon, Standart Türleri Konu anlatımı,Soru-cevap
12 Türk Standartlar Enstitüsü Görev ve Faaliyetleri Konu anlatımı,Soru-cevap
13 Kalite Yönetim Sistemleri Konu anlatımı,Soru-cevap
14 Kalite Yönetim Sisteminde Kullanılan Dökümanlar Konu anlatımı,Soru-cevap
15 Genel değerlendirme Konu anlatımı,Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Doç.Dr. TUNA mUHARREM, GÜLER İlkay(2012) Kalite Yönetim Sistemleri, Detay Yayıncılık ,Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 2 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90