|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN KÖSE (serkankose@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk Bilim derleme ve araştırma yöntemleri hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Halk Biliminin temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halk Bilimi teori ve yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Halk bilimi çalışmalarının Türkiye ve Batıdaki tarihçesini karşılaştırabilir. |
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Halk Bilimi disiplinin kadroları, araştırma yöntemleri, alan araştırması konularında teorik bilgiler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür ve Medeniyet Kavramları Üzerine | Anlatma Yöntemi, |
2 | Halk ve Halk Bilimi Tanımı, Halk Biliminin İçeriği, Amacı, Kadroları | Tartışma |
3 | Avrupa’da Halk Bilim Çalışmaları Tarihi: Araştırıcılar ve Araştırmalar | Tartışma |
4 | Türkiye’de Halk Bilim Çalışmaları Tarihi: Araştırıcılar ve Araştırmalar | Tartışma |
5 | Türk Halk Biliminde Öncü Kurumlar – Kurumsallaşma – Dergicilik Faaliyetleri | Anlatma Yöntemi, Makale eleştirisi |
6 | Kültür Ortamları: Sözlü-Yazılı-Elektronik- Halk Bilgisi Ürünlerinin Özellikleri | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Halk Bilimiyle İlgili Bazı Terimler: Gelenek-Âdet | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halk Bilimi Veri Toplama ve İnceleme Teknikleri | Anlatama Yöntemi, Bireysel Çalışma |
10 | Halk Bilimi Veri Toplama ve İnceleme Teknikleri | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Alan Araştırması ve İncelemesiyle İlgili Temel Kavramlar | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Derleme Çalışması | Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Derleme Öncesi | Anlatma Yöntemi,Tartışma |
14 | Derleme Sırası | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
15 | Derleme Sonrası | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çobanoğlu, Özkul, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yay., Ankara 1999. | |
2 | Durbilmez, Bayram, Gelenekli Türk Anlatıları-1, Ötüken Yay.: İstanbul 2017. | |
3 | Durbilmez, Bayram, Türk Dünyası Kültürü 1-2, Ötüken Yay.: İstanbul 2018-2019. | |
4 | Durbilmez, Bayram, Türk Kültür Coğrafyası, Ötüken Yay.: İstanbul 2018-2019. | |
5 | Oğuz, M. Öcal (Ed.), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, 17. Baskı, Grafiker Yay., Ankara 2020. | |
6 | Oğuz, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Yay., Ankara 2002. | |
7 | Sakaoğlu, Saim, Masal Araştırmaları 1, Akçağ Yay., Ankara 2017. | |
8 | Sakaoğlu, Saim, Efsane Araştırmaları, Kömen Yay., Konya 2018. | |
9 | Türkmen, Fikret, Âşık Garip Hikâyesi, 3. Baskı, AKM Yay.: Ankara 2015 | |
10 | Türkmen, Fikret, Âşık Garip Hikâyesi, 3. Baskı, Akçağ Yay.: Ankara 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 9 | 45 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |