|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | LOJİSTİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EBRU DEMİREL (ebrudemirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrencilerin lojistik bilimini temel ilkelerini tüm yönleriyle açıklayabilmeleri hedeflenmektedir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Lojistik ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletme, iktisat, pazarlama, hukuk, muhasebe ve lojistik ile ilgili konularda yeterli alt yapıyı oluşturur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Lojistik konusunda temel verileri analiz edebilir. |
PÇ-1 İşletme, iktisat, pazarlama, hukuk, muhasebe ve lojistik ile ilgili konularda yeterli alt yapıyı oluşturur. PÇ-2 Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri lojistik çözümleri için beraber kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili karmaşık sorunlarıa bilimsel çözümler önerebilir. |
PÇ-3 Lojistik problemlerini lojistik bilgi sistemlerini kullanarak, uygun analitik yöntemler ile çözer. PÇ-4 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci-sistemi analiz eder, edindiği bilgi ve becerileri yorumlar ve değerlendirir. PÇ-6 Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Alanında karşılaştığı beklenmeyen durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilir. |
PÇ-2 Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri lojistik çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Lojistik problemlerini lojistik bilgi sistemlerini kullanarak, uygun analitik yöntemler ile çözer. PÇ-4 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci-sistemi analiz eder, edindiği bilgi ve becerileri yorumlar ve değerlendirir. PÇ-5 Depolama, envanter ve tedarik zinciri yönetimi gibi lojistik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. PÇ-7 Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Lojistiğin temel kavram ve ilkeleri, Türkiye’de ve dünyada lojistik sektörü, genel olarak lojistik faaliyetler ve taşımacılık türleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Lojistik, Lojistik Yönetimi ve Tarihsel Gelişimi | konu anlatımı, tartışma |
| 2 | Tersine Lojistik | konu anlatımı, tartışma |
| 3 | Lojistikte Temel Unsurlar ve Faaliyetler | konu anlatımı, tartışma |
| 4 | Talep Tahmini | konu anlatımı, tartışma, |
| 5 | Stok Yönetimi | konu anlatımı, tartışma, |
| 6 | Depo Yönetimi | konu anlatımı, tartışma |
| 7 | Müşteri Hizmetleri | konu anlatımı, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ambalajlama, Elleçleme | konu anlatımı, tartışma |
| 10 | Taşıma | konu anlatımı, tartışma |
| 11 | Diğer Faaliyetler | konu anlatımı, tartışma |
| 12 | Pazarlama Dağıtım Kanalları ve Lojistik | konu anlatımı, tartışma |
| 13 | Lojistik ve Tedarik Zinciri | konu anlatımı, tartışma |
| 14 | Lojistik Yönetiminde Bilgi Teknolojileri Uygulamaları | konu anlatımı, tartışma |
| 15 | Lojistik Faaliyetlerde Dış Kaynak Kullanımı | konu anlatımı, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ERDAL, M., SAYGILI, M., S., 2010, “Lojistik İşletmelerinde Yönetim-Organizasyon ve Filo Yönetimi”, Utikad Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | Keskin, Hakan, 2015. Kavramlar, Prensipler, Uygulamalar, Lojistik El Kitabı. Nobel Yayın, 2. Basım. | |
| 3 | Çekerol, Serap, Gülsen. 2013. Lojistik Yönetimi. Anadolu Üniversitesi yayınları. 1. baskı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||