|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MÜJDET GÜNGÖR (mujdetgungor@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MÜJDET GÜNGÖR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Matematiğin önemini kavratarak, öğrencinin kendi programı için özellikle iyi bilmesi gereken konuların altını çizip, bu konularla ilgili mesleki uygulamalar yapmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel matematik işlemlerini yapabilir. |
PÇ-4 4- Yerel yönetimlerin insan kaynaklarını ve mali hizmetlerini yürütür. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Soyut düşünebilir. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sayısal düşünebilir. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-4 4- Yerel yönetimlerin insan kaynaklarını ve mali hizmetlerini yürütür. PÇ-9 9- Temel bilgi teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Matematik Problemleri çözebilir. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-4 4- Yerel yönetimlerin insan kaynaklarını ve mali hizmetlerini yürütür. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Matematiğin tanımı, diğer bilimlerle ilişkisi, kümeler ve kümelerle işlemler, sayı sistemi kurma, doğal sayılar, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, bölünebilme kuralları, “EKOK” ve “EBOB” kavramları ve uygulamaları; oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları, reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kartezyen çarpım, bağıntı, fonksiyon, işlem kavramları ve bunların grafikle gösterimi, denklik ve sıralama bağıntıları, ayrık örtüler ve zincirler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sayılar ve dört işlem | Problem Çözümü |
| 2 | Oran ve orantı | Problem Çözümü |
| 3 | Oran ve orantı | Problem Çözümü |
| 4 | Üslü sayılar | Problem Çözümü |
| 5 | köklü sayılar | Problem Çözümü |
| 6 | Üslü sayılar ve köklü sayılar | Problem Çözümü |
| 7 | Mutlak değer | Problem Çözümü |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cebirsel işlemler | Problem Çözümü |
| 10 | Çarpanlara ayırma | Problem Çözümü |
| 11 | Çarpanlara ayırma | Problem Çözümü |
| 12 | Denklemler | Problem Çözümü |
| 13 | Denklemler | Problem Çözümü |
| 14 | Eşitsizlikler | Problem Çözümü |
| 15 | Fonksiyonlar | Problem Çözümü |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Balcı M. (2003). Genel Matematik, Balcı Yay. | |
| 2 | Çakmak Z., Selimoğlu E (2006).Matematik, Ekin Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap,Bilgisayar,Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||