|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜJDET GÜNGÖR (mujdetgungor@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MÜJDET GÜNGÖR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Matematiğin önemini kavratarak, öğrencinin kendi programı için özellikle iyi bilmesi gereken konuların altını çizip, bu konularla ilgili mesleki uygulamalar yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel matematik işlemlerini yapabilir. |
PÇ-4 4- Yerel yönetimlerin insan kaynaklarını ve mali hizmetlerini yürütür. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Soyut düşünebilir. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sayısal düşünebilir. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-4 4- Yerel yönetimlerin insan kaynaklarını ve mali hizmetlerini yürütür. PÇ-9 9- Temel bilgi teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Matematik Problemleri çözebilir. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. PÇ-4 4- Yerel yönetimlerin insan kaynaklarını ve mali hizmetlerini yürütür. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Matematiğin tanımı, diğer bilimlerle ilişkisi, kümeler ve kümelerle işlemler, sayı sistemi kurma, doğal sayılar, değişik tabanlı sayılar, tam sayılar, bölünebilme kuralları, “EKOK” ve “EBOB” kavramları ve uygulamaları; oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları, reel sayılar, üslü ve köklü çokluklar, kartezyen çarpım, bağıntı, fonksiyon, işlem kavramları ve bunların grafikle gösterimi, denklik ve sıralama bağıntıları, ayrık örtüler ve zincirler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sayılar ve dört işlem | Problem Çözümü |
2 | Oran ve orantı | Problem Çözümü |
3 | Oran ve orantı | Problem Çözümü |
4 | Üslü sayılar | Problem Çözümü |
5 | köklü sayılar | Problem Çözümü |
6 | Üslü sayılar ve köklü sayılar | Problem Çözümü |
7 | Mutlak değer | Problem Çözümü |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cebirsel işlemler | Problem Çözümü |
10 | Çarpanlara ayırma | Problem Çözümü |
11 | Çarpanlara ayırma | Problem Çözümü |
12 | Denklemler | Problem Çözümü |
13 | Denklemler | Problem Çözümü |
14 | Eşitsizlikler | Problem Çözümü |
15 | Fonksiyonlar | Problem Çözümü |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Balcı M. (2003). Genel Matematik, Balcı Yay. | |
2 | Çakmak Z., Selimoğlu E (2006).Matematik, Ekin Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap,Bilgisayar,Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |