|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEJDET ÖZBERK (nozberk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA GÖKÇEN ÇETİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere, yönetim kavramını ve buna bağlı olarak devletin yapısı ve işleyişini, öğretmektir. Ayrıca öğrenci bu ders ile devletin hareket etme ve işleme aracı olan kamu yönetimi ile Türkiye’nin yönetim yapısını kavrar.Günümüzde yapılamaya çalışılan reformlar devletin artan ve karmaşıklaşan görevlerini azaltmaya, kamu yönetimini daha etkin ve verimli hale getirmeye yöneliktir. Bu açıdan klasik ve yeni kamu yönetimi anlayışlarının karşılaştırmalı incelemesinin yapılacağı bu ders geleceğin yerel yöneticileri için büyük önem taşımaktadır. Yerel Yönetim öğrencileri, Türkiye’nin yönetim yapısını ve kamunun örgütlenmesini, yeniden yapılanma süreci içinde bu ders ile öğreneceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yönetim, kamu yönetimi, devletin yapısı ve işleyişi ile Türkiye’nin yönetim yapısını kavrayabilir. |
PÇ-6 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Görev aldıkları kamu kuruluşlarının, görev alanı ve Türkiye’nin yönetim yapısı içindeki yerini anlayabilir |
PÇ-7 7- Yerel yönetimler alanındaki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Kamu Yönetimi hakkında değerlendirme yapabilir. |
PÇ-1 1- Kamu hukukunu bilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | devlet yönetimini bilir |
PÇ-7 7- Yerel yönetimler alanındaki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kamu Yönetimin Tanımı, Türk Yönetim Sisteminin Gelişimi, Merkez Ve Yerel Yönetim Birimleri ve Yapıları, Türkiye’de Kamu Yönetiminin Gelişimi ve Mevcut Problemleri, Bürokrasinin Tanımı,Türkiye’de Bürokrasi,Yönetim Reformu Üzerine Tartışmalar, Yeni Yönetim Modelleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kamu yönetiminin tanımı ve elemanları, Kamu yönetimi düşüncesinin gelişimi | Anlatma Yöntemi |
2 | Yeni Kamu Yönetimi anlayışı, temel nitelikleri ve ilkeleri. Yönetişim | Anlatma Yöntemi |
3 | Kamu yönetimini incelemede başlıca yaklaşımlar, Kamu yönetimi-özel yönetim karşılaştırması. | Anlatma Yöntemi |
4 | Merkezden Yönetim, Yerinden Yönetim. | Anlatma Yöntemi |
5 | Yerinden yönetim ve kamu yönetiminin özellikleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Kamu Yönetiminin Yapısı, Merkezi Yönetimin Başkent Örgütü. | Anlatma Yöntemi |
7 | Merkezi Yönetimin Taşra (Çevre) Örgütü | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yerel Yönetimler, yerel yönetimlerin önemi ve dayandığı değerler, Anayasa’da yerel yönetimler. | Anlatma Yöntemi |
10 | Yerel yönetim kuruluşları, organları, görevleri, işleyişleri. | Anlatma Yöntemi |
11 | Merkezi yönetim-yerel yönetim ilişkileri, yerel yönetimlerin gelişimi | Anlatma Yöntemi |
12 | Hizmet yerinden yönetim kuruluşları, özellikleri, kamu iktisadi teşebbüsleri, mesleki kamu kurumları. | Anlatma Yöntemi |
13 | Bürokrasi, tanımı, özellikleri, olumsuzlukları | Anlatma Yöntemi |
14 | Bürokrasi ve siyasi kurumlar, bürokrasinin gelişimi, Türkiye’de bürokrasi. | Anlatma Yöntemi |
15 | Kamu yönetiminin denetlenmesi, Siyasi denetim, idari denetim, ombudsman denetimi, yargı denetimi, baskı grupları ve kamuoyu denetimi, yönetimde açıklık. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eryılmaz, Bilal (2015), Kamu Yönetimi, Kocaeli: Umuttepe Yayınları. | |
2 | PANDEMİ DÖNEMİ İÇİN | |
3 | 1. Kamu Yönetimi, (Komisyon) Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=kamuyonetimi | |
4 | 2. Kamu Yönetimi, (Komisyon) Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları ://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/ISL202U/ebook/ISL202U-16V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |