|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YEREL YÖNETİMLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEJDET ÖZBERK (nozberk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA GÖKÇEN ÇETİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin sonunda öğrencilerin çevresel sorunlar, yönetim ve politika arasındaki ilişkileri açıklayabilmesi, çevrebilimi ili ilgili becerileri yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmeleri; sosyal ve çevresel duyarlılıklarla ilgili yapıcı ve yaratıcı çözümler getirebilmeleri beklenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekolojinin ilkelerini tanımlayabilir. |
PÇ-3 3- Kentleri etkileyen çevre ve kentleşme sorunlarının çözümüne ilişkin fikir geliştirir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. PÇ-7 7- Yerel yönetimler alanındaki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çevre sorunlarının farklı boyutlarını tespit edebilir. |
PÇ-3 3- Kentleri etkileyen çevre ve kentleşme sorunlarının çözümüne ilişkin fikir geliştirir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. PÇ-7 7- Yerel yönetimler alanındaki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yerel çevresel sorunlara yapıcı ve yaratıcı çözümler önerebilir. |
PÇ-3 3- Kentleri etkileyen çevre ve kentleşme sorunlarının çözümüne ilişkin fikir geliştirir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. PÇ-7 7- Yerel yönetimler alanındaki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çevre mevzuatını uygulayabilir. |
PÇ-3 3- Kentleri etkileyen çevre ve kentleşme sorunlarının çözümüne ilişkin fikir geliştirir. PÇ-5 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. PÇ-7 7- Yerel yönetimler alanındaki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekoloji ve Çevre, İnsan Çevre İlişkilerindeki Değişim Ekolojinin problemlere yaklaşımı Çevre Değerleri ve Kirlilik Sorunları: Hava, Su, Toprak ve Gürültü Kirliliği, Çevrecilik ve çevreci örgütler, Çevre Sorunlarının Uluslararası Boyutu Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekolojik Modernleşme Politikaları, Dünyada ve Türkiye'de Çevre Politikasının Gelişimi, Türkiye'de Çevre Politikasının Yasal ve Kurumsal Gelişimi, Bir Çevre Politikası Aracı Olarak Yasal Düzenlemeler, Bir Çevre Politikası Aracı Olarak Çevresel Etki Değerlendirmesi, Katı Atık Yönetimi Politikaları ve Geri Kazanım Uygulamaları, Su Kalitesinin Korunması Politikaları, Hava Kirliliği ile Mücadele Politikaları, Hava Kirliliği ile Mücadele Politikaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekoloji Nedir? Çevre Nedir? İnsan Çevre İlişkilerindeki Değişim | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
2 | Ekolojinin problemlere yaklaşımı | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
3 | Çevre Değerleri ve Kirlilik Sorunları: Hava, Su, Toprak ve Gürültü Kirliliği | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
4 | Çevrecilik ve çevreci örgütler. | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
5 | Çevre Sorunlarının Uluslararası Boyutu | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekolojik Modernizasyon Politikaları | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
7 | Dünyada ve Türkiye'de Çevre Politikasının Gelişimi | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de Çevre Politikasının Yasal ve Kurumsal Gelişimi | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
10 | Bir Çevre Politikası Aracı Olarak Yasal Düzenlemeler | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
11 | Bir Çevre Politikası Aracı Olarak Çevresel Etki Değerlendirmesi | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
12 | Katı Atık Yönetimi Politikaları ve Geri Kazanım Uygulamaları | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
13 | Su Kalitesinin Korunması Politikaları | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
14 | Hava Kirliliği ile Mücadele Politikaları | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
15 | Hava Kirliliği ile Mücadele Politikaları | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aykut Çoban, Ruşen Keleş ve Can Hamamcı (2015) Çevre Politikası, İmge Kitabevi: Ankara. | |
2 | Billur Engin Balın (2011) Çevre Politikası: İktisadi Bir Yaklaşım, Derin Yayınları: İstanbul. | |
3 | Mine Kışlalıoğlu ve Fikret Berkes, (2010) Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi: İstanbul. | |
4 | Yavuz Bozkurt (2016) Çevre Sorunları ve Politikaları, Ekin Basım Yayın: Bursa. | |
5 | Aykut Çoban (2020) Çevre Politikası Ekolojik Sorunlar ve Kuram, İmge Kitabevi: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |