Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GYRL215 - YEREL YÖNETİMLER

Kodu: GYRL215 Adı: MESLEKİ ÇALIŞMA VE SEMİNER I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü YEREL YÖNETİMLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERDEM SELMAN DEVELİ (erdemsdeveli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA ÇALIŞKAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Araştırma ve bilgi toplama yolu ile bir konuda rapor yazabilme yeteneğinin geliştirilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma yaparak bilimsel bir konuyu analiz eder. PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Araştırma konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma becerisini elde eder PÇ-9 9- Temel bilgi teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Araştırma yaparak bilimsel bir konuyu analiz eder. PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun yazabilme becerisi kazanmak. PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencinin Merak Ettiği Alanlarda Araştırma Yapmasını, Rapor Hazırlamasını Ve Sunuş Yapmasını Sağlamak Amacıyla Plan, Hazırlık Ve Yazım, Anlatım Konularında Öğrencilerin Seçtikleri Konulara Göre Uygulamalar yapmak. Bağımsız çalışma ve kendi kendine öğrenme yeteneği kazanmak için. Mesleki ilgi ve öğrencilerin bilgi derinliğini artırmak için.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mesleki Çalışma ve Seminer ile ilgili temel bilgiler ve Mesleki çalışmayla ilgili hazırlanacak seminerin sunumunun planlanması. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
2 Çalışma konularının öğrencilere dağıtılması Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
3 Yerel Yönetimlerin Sorunları ve Çözüm Önerileri seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Türkiye'de Yerel Yönetim Reformları seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
4 Yerel Yönetimlerin Denetimi seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Yerel Yönetimler ve Demokrasi seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
5 İdari Vesayet ve Yerel Yönetimler Üzerinde Uygulanışı seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Afet Yönetimi ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
6 Türkiye'de Merkezi Yönetim ve Yerel Yönetimler Arasında Görev Bölüşümü seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Yerel Yönetimlerde (Belediyelerde) Kamulaştırma Problemleri ve Çözüm Önerileri seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
7 Dijitalleşme ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. AB ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Yerel Yönetimlerin İmar Politikaları seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Kentsel Dönüşüm ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
10 E-Belediye Uygulamaları seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
11 Yerel Yönetimlerin Bütçe Uygulamaları seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Yönetişim ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
12 Yerel Yönetimlerin Gençliğe Yönelik Faaliyetleri seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Sosyal Belediyecilik ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
13 Sosyal Medyanın Yerel Yönetimlerce Kullanılması seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Yerel Basın ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
14 Kent Güvenliği seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Yerel Yönetimler ve Liderlik seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
15 Şehir Planlaması seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Bireysel Çalışma Yöntemi Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türker BAŞ, Anket Nasıl Hazırlanır? Seçkin Yayıncılık, 2006, 4. Baskı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90