Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Araştırma yaparak bilimsel bir konuyu analiz eder. |
PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Araştırma konusu ile ilgili kaynaklara ulaşma becerisini elde eder |
PÇ-9 9- Temel bilgi teknolojilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Araştırma yaparak bilimsel bir konuyu analiz eder. |
PÇ-2 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 |
Bir raporu etkili bir şekilde ve yazım kurallarına uygun yazabilme becerisi kazanmak. |
PÇ-10 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öğrencinin Merak Ettiği Alanlarda Araştırma Yapmasını, Rapor Hazırlamasını Ve Sunuş Yapmasını Sağlamak Amacıyla Plan, Hazırlık Ve Yazım, Anlatım Konularında Öğrencilerin Seçtikleri Konulara Göre Uygulamalar yapmak. Bağımsız çalışma ve kendi kendine öğrenme yeteneği kazanmak için. Mesleki ilgi ve öğrencilerin bilgi derinliğini artırmak için. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Mesleki Çalışma ve Seminer ile ilgili temel bilgiler ve Mesleki çalışmayla ilgili hazırlanacak seminerin sunumunun planlanması.
|
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
2 |
Çalışma konularının öğrencilere dağıtılması
|
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
3 |
Yerel Yönetimlerin Sorunları ve Çözüm Önerileri seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Türkiye'de Yerel Yönetim Reformları seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
4 |
Yerel Yönetimlerin Denetimi seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Yerel Yönetimler ve Demokrasi seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
5 |
İdari Vesayet ve Yerel Yönetimler Üzerinde Uygulanışı seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Afet Yönetimi ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
6 |
Türkiye'de Merkezi Yönetim ve Yerel Yönetimler Arasında Görev Bölüşümü seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Yerel Yönetimlerde (Belediyelerde) Kamulaştırma Problemleri ve Çözüm Önerileri seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
7 |
Dijitalleşme ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
AB ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yerel Yönetimlerin İmar Politikaları seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Kentsel Dönüşüm ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
10 |
E-Belediye Uygulamaları seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
11 |
Yerel Yönetimlerin Bütçe Uygulamaları seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Yönetişim ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
12 |
Yerel Yönetimlerin Gençliğe Yönelik Faaliyetleri seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Sosyal Belediyecilik ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
13 |
Sosyal Medyanın Yerel Yönetimlerce Kullanılması seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
Yerel Basın ve Yerel Yönetimler seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. |
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
14 |
Kent Güvenliği seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu. Yerel Yönetimler ve Liderlik seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
|
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
15 |
Şehir Planlaması seminer konusunun öğrenci tarafından sınıf içerisinde sunumu.
|
Bireysel Çalışma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Türker BAŞ, Anket Nasıl Hazırlanır? Seçkin Yayıncılık, 2006, 4. Baskı |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|