|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA (serifeordek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenicilere genel hatları ile (Temel Düzey) Farsça dilbilgisi kavram ve kurallarının doğru kullanılışını edindirmek. Temel düzey okuma, yazma, konuşma, dinleme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci Farsçayı başlangıç seviyesinde öğrenir. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci basit Farsça metinleri okuyup anlayabilir. |
PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenci basit Farsça metinleri tercüme edebilir. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-13 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenci günümüz Türkçesinde ve Osmanlı Türkçesinde Farsça unsurları görebilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-13 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Farsça Dilbilgisi (Temel Düzey) kavram ve kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farsça alfabe, Ünlüler, Bitişmeyen Harfler, Okunmayan Vav, Şedde, Tenvin. | Konu Anlatımı |
2 | İsim, Sıfat ve Zamir. | Konu Anlatımı |
3 | Mastarlar ve Fiiller (Fiilin Geçmiş (Mazi) Zaman Gövdesi, Fiilin Geniş (Muzari) Zaman Gövdesi). | Konu Anlatımı |
4 | Mazi Zamanlar (Mazî-i Mutlak, Mazî-i İstimrârî, Mazî-i Naklî). | Konu Anlatımı ve Uygulama. |
5 | Mazi Zamanlar (Mazî-i Naklî Müstemir, Mazî-i Ba'îd, Mazî-i Eb'ad). | Konu Anlatımı ve Uygulama. |
6 | Muzâri Zamanlar (Muzâri-i Sâde, Muzâri-i İhbârî). | Konu Anlatımı ve Uygulama. |
7 | Muzâri Zamanlar (Muzâri-i Melmûs, Muzâri-i İltizâmî). | Konu Anlatımı ve Uygulama. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelecek Zaman ve Emir (Âyende, Gozeşte-i Âyendegî, Emir). | Konu Anlatımı ve Uygulama. |
10 | İsim ve Sıfat Tamlamaları | Konu Anlatımı. |
11 | Zarf ve Edat. | Konu Anlatımı. |
12 | Bağlaç ve Ünlem. | Konu Anlatımı. |
13 | Sayılar, Aylar, Günler, Mevsimler ve Saatler. | Konu Anlatımı ve Uygulama. |
14 | Metin Çözümleme (Gülistân-ı Sadî) | Konu Anlatımı ve Uygulama. |
15 | Metin Çözümleme (Gülistân-ı Sadî) | Konu Anlatımı ve Uygulama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldırım, Nimet (2009), Farsça Dilbilgisi, Erzurum: Fenomen Yayıncılık, 320 s. | |
2 | Kanar, Mehmet (2008), Farsça Türkçe Sözlük, İstanbul: Say Yayınları, 1602 s. | |
3 | Çiftçi, Hasan (2011), Uygulamalı Farsça Grameri, Erzurum: Eser Ofset Matbaacılık, 236 s. | |
4 | Öztürk, Mürsel (2023), Farsça Dilbilgisi, Bilge Kültür Sanat Yay, 222 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, sözlük, internet bağlantılı bilgisayar, yazı tahtası, projeksiyon cihazı ve perdesi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |