Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenciler dilin gücünü kavrar. |
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenciler, iletişimdeki yerini anlar. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğrenciler insan hayatındaki önemini kavrar. |
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Dil ve öğrenme, öğrenme ve hafıza, dil ve dil yetisi, gösterge ve anlamı, gösterge türleri, doğal ve yapay göstergeler, beden dili, insan dışındaki varlıklarda iletişim, iletişimin kişisel ve toplumsal boyutu, ses ve yazı, sözlü ve yazılı dil, dil ve tarih, dilin doğuşu ve tarihsel dil bilim, dil bilim ve gelişim alanları üzerinde detaylı bir şekilde durulacaktır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dil, tanımı, ortaya çıkışı. |
Tanımlama, tartışma. |
2 |
İletişim, tanımı, ilkeleri, fonksiyonu ve alanı. |
Tanımlama, dikte. |
3 |
Dilin iletişimdeki yeri. |
Uygulama, örnekleme. |
4 |
Öğrenme ve hafıza. |
Örnek kelimelerle uygulama. |
5 |
İletişim Kuramları. |
Tanımlama, dikte, yorumlama. |
6 |
Kitle iletişimi. |
Örnekleme. |
7 |
İletişim çeşitleri. |
Diyalog. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İletişimin tarihsel boyutu. |
Okuma, tartışma. |
10 |
İletişimin kişisel boyutu. |
Okuma, tartışma. |
11 |
İletişimin toplumsal boyutu. |
Okuma, tartışma. |
12 |
İletişimi etkileyen faktörler. |
Diyalog, tartışma. |
13 |
Metinler üzerinde uygulama çalışmaları. |
Okuma, yazma. |
14 |
Metinler üzerinde uygulama çalışmaları. |
Okuma, yazma. |
15 |
Genel değerlendirme |
Soru-cevap. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Hans Dieter Zimmermenn, Yazınsal İletişim, (Çev. Fatih Tepebaşılı), Çizgi Kitabevi, Konya, 2001. |
2 |
Dennis McQuail-Sven Windahl, İletişim Modelleri, (Çev.Mehmet Küçükkurt), İmaj Yayınları, Ankara, 1993. |
3 |
Günay, V. Doğan, Dil ve İletişim, Multilingual Yayınları, İstanbul, 2004. |
4 |
Sarıca, Mustafa, Sözlü Dil Yapısı, Multilingual, İstanbul, 2005. |
5 |
Zülfikar, Hamza, Terim Sorunları ve Terim Yapma Yolları, TDK Yayınları, Ankara, 1991. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, bilgisayar, yazı tahtası. |