Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FEL 101 - SOSYOLOJİ

Kodu: FEL 101 Adı: FELSEFEYE GİRİŞ-I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LİNDA BARIŞ (lindabaris@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Felsefi düşünüş biçimi hakkında bir bilinç geliştirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Felsefi düşünüş biçimi hakkında bir bilinç geliştirebilir PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir.
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir.
PÇ-14 14. Sosyoloji alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Mantıksal ve tutarlı düşünce oluşturabilir PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir.
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir.
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir.
PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir.
PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eleştirel düşünebilir PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir.
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir.
PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir.
PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Farklı görüşleri karşılaştırabilir PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir.
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir.
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir.
PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir.
PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Felsefenin tanımını yaparak, temel kavram ve akımlarını kavratmak. Felsefenin doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi vermek.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersi genel olarak tanıtımı, Felsefenin Kökenine Dair Tartışmalar Ders içeriğinin tartışılması.
2 Felsefe Nedir? Felsefî Tutum ve davranış. Filozof kimdir? Ders içeriğinin tartışılması.
3 Felsefe, bilim, sanat ve din ilişkisi; ortaklıkları, farklılıkları Ders içeriğinin tartışılması.
4 Felsefenin Alt Disiplinleri ve Yöntemleri Ders içeriğinin tartışılması.
5 Felsefe Öğretimi; yaklaşımlar, yöntemler, yardımcı disiplinler Ders içeriğinin tartışılması.
6 Varlık felsefesi; konusu ve problem alanı Ders içeriğinin tartışılması.
7 Varlık felsefesi; konusu ve problem alanı Ders içeriğinin tartışılması.
8 Ara Sınav
9 Bilgi Felsefesi; konusu ve problem alanı Ders içeriğinin tartışılması.
10 Bilgi Felsefesi; konusu ve problem alanı Ders içeriğinin tartışılması.
11 Ahlak Felsefesi; konusu ve problem alanı Ders içeriğinin tartışılması.
12 Ahlak Felsefesi; konusu ve problem alanı Ders içeriğinin tartışılması.
13 Estetik; konusu ve problem alanı Ders içeriğinin tartışılması.
14 Estetik; konusu ve problem alanı Ders içeriğinin tartışılması.
15 Genel tekrar ve değerlendirme Ders içeriğinin tartışılması.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş – Paradigma Yayınları
2 Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, 1980, İstanbul
3 H. Z. Ülken, Felsefeye Giriş, İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1957, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
[1]Bolay, Süleyman Hayri, Felsefeye giriş, Akçağ Yayınları , Ankara, 2005 [2]H. Z. Ülken, Felsefeye Giriş, İlahiyat Fakültesi Yayınları, 1957, Ankara [3]Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, 1980, İstanbul [4]Ahmet Cevizci, Felsefeye Giriş – Paradigma Yayınları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 13 39
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 13 26
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 125