|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET FARUK YILDIRIM (afyildirim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NEVAL KARANFİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amaçları; 1. Bir sosyal bilim olan sosyal psikolojinin iletişim bilimleri açısından önemini ortaya koymak. 2. Sosyal ve kültürel ortamdaki iletişim unsurlarının, sosyal pisikolojik menşeli temel kaynaklarının farkına varmak. 3. Ferdin düşünce, duygu ve davranışlarının hayatındaki önemini göstermek. Tutumların teşekkül ve gelişim sürecini kavramak. 4. İnsanların sosyal gruplar içindeki, etkileşimlerini ve sosyal çevrenin fert, ferdin çevre üzerindeki etkisini ve uyma davranışının yönünü tayin etmek. 5. Sosyal psikolojinin tarihî gelişimi ile bugün, iletişim bilimlerinin geldiği nokta arasındaki paralelliği kurabilmek ve bilgi kaynağının kökenlerini tesbit etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal psikolojinin disiplinler arası niteliğini oluşturabilir. |
PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sosyal psikoloji bilgisini farklı sosyal alanlara uygulayabilir |
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-12 12. Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bir konuyu disiplinler arası bir yaklaşımla tanımlayabilir |
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal Psikolojiye Giriş Sosyal Psikoloji Nedir? Sosyal Psikoloji'nin Diğer Sosyal Bilimler Arasındaki Yeri. Sosyal Psikoloji'ye Yöneltilen Eleştiriler. Sosyal Psikoloji'nin Tarihsel Gelişimi, Sosyal Psikolojide Temel Araştırma Yöntemleri, Sosyal Etki, Tutum ve Tutum Değiştirme, İletişim ve Propoganda, Sosyal Biliş, Sosyalleşme ve Sosyal Değişim, Grup Yapısı ve Dinamiği, Sosyal Psikoloji ve Kültür. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Literatür Tanıtımı ve Genel Giriş | Anlatım, soru cevap |
2 | Sosyal Psikolojiye Giriş Sosyal Psikoloji Nedir? Sosyal Psikoloji'nin Diğer Sosyal Bilimler Arasındaki Yeri. Sosyal Psikoloji'ye Yöneltilen Eleştiriler. Sosyal Psikoloji'nin Tarihsel Gelişimi . | Anlatım, tartışma |
3 | Sosyal Psikolojide Temel Araştırma Yöntemleri, Araştırma Yöntemlerinde Geçerlilik, Araştırma Etiği | Anlatım |
4 | Sosyal Etki ve Uyma Dört Klasik Sosyal Etki Araştırması, Uyma Davranışını Etkileyen Faktörler | Anlatım |
5 | Sosyal Biliş, İzlenim Oluşturma, Atıf Kuramı, Zihinsel Kestirme Yöntemleri. | Anlatım |
6 | Tutumlar ve Tutum Değiştirmede Kuramsal Yaklaşımlar, Sosyal Yargı Kuramları, Öğrenme Kuramları. | Anlatım, tartışma |
7 | İletişim ve Propoganda, Mesajı Öğrenme, Bilişsel Tepki, İkna Etmenin Yolları, Etkileyici İletişim ve Ögeleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyalleşme ve Sosyal Gelişim, Ahlaki Gelişim, Ahlaki Gelişim Kuramları, Saldırganlık. | Anlatım, tartışma |
10 | Benlik Kavramı, Benlikle İlgili Motivasyonlar, Benlik Saygısı, İç Gurup Dış Gurup, Sosyal Kimlik. | Anlatım |
11 | Gurup Yapısı ve Dinamiği, Gurupların İşlevleri, Gurup Süreci, Liderlik, Liderlik Modelleri. | Anlatım |
12 | Önyargı, Kalıp Yargı, Ayrımcılık. | Anlatım, tartışma |
13 | Organizasyonların ve Davranışların Değişmesine Yol Açan Nedenler Sosyal Hareketler | Anlatım |
14 | Sosyal Hareketlerde Yeni Değerlerin Ortaya Çıkması | Anlatım |
15 | Sosyal Psikoloji ve Kültür, Kültür ve Biliş, Kültür ve Benlik, Kültürler Arası İlişkiler, Genel Değerlendirme | Anlatım, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | David Krech, Richard S.Crutchfield,; Sosyal Psikoloji, Ötüken yayınları, İstanbul 1980 | |
2 | Kağıtcıbaşı, Çiğdem (2014). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Psikoloji Dizisi. | |
3 | Doğan Cüceloğlu; İnsan ve davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul 1991. | |
4 | David Krech, Richard S.Crutchfield,; Sosyal Psikoloji, Ötüken yayınları, İstanbul 1980 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar ve makaleler, projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |