|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN TUNCER (hasantuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin insanlık tarihi konusundaki bilgi düzeylerini arttırmak, önemli uygarlık coğrafyalarını ve dönemlerini bilmelerini ve günümüz dünyasındaki gelişmelere geniş bir perspektiften bakabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağımızın gelişmelerini geniş bir perspektiften bakarak analiz edebilmek |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tarihin Sonu ve Uygarlıkların Çatışması Kuramlarını yorumlayabilmek. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler insanlığın ortak gelişim sürecini ve ortak sorunlarını açıklayabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsanlığın Ortaya Çıkışı ve Tarih Öncesi Çağlar; Mezopotamya Uygarlığı; Mısır Uygarlığı; Antik Yunan ve Helen Uygarlığı, Anadolu Uygarlıkları; Roma Uygarlığı; Ortaçağda Hıristiyanlık ve İslam Medeniyeti; Hindistan, Çin ve Japonya, Yeni Çağda Avrupa; Aydınlanma Çağı; 20. ve 21. Yüzyıl: Tarihin Sonu ve Uygarlıkların Çatışması Kuramları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uygarlık Tarihinin Temel Kavramları Uygarlık Tarihinin Temel Problemleri İnsanlık tarihi: Uygarlık Öncesi | Anlatma |
2 | Mezopotamya Uygarlığı | Anlatma |
3 | Mısır Uygarlığı | Anlatma |
4 | Yunan ve Roma Dönemi Uygarlığı | Anlatma |
5 | Hint ve Çin Uygarlığı | Anlatma |
6 | Orta Amerika Uygarlıkları | Anlatma |
7 | Anadolu Uygarlıkları | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslam Uygarlığı ve Sanatı | Anlatma |
10 | Aydınlanma Çağı | Anlatma |
11 | Fransız İhtilali ve Sanayi Devrimi | Anlatma |
12 | 20. Yüzyılda Ana Temalarda Uygarlık Eğilimleri | Anlatma |
13 | 21. Yüzyılda Ana Temalarda Uygarlık Eğilimleri | Anlatma |
14 | Uygarlık Tarihi Alanında Güncel Tartışmalar: Filmler ve Belgeseller Üzerinden Analiz Yapmak | Anlatma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Server, Tanilli, Uygarlık Tarihi, Alkım, İstanbul, 2008 (Ana Kitap) | |
2 | Belma, Tokuroğlu ve Abdullah, Ersoy, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınevi, Ankara, 2011. (Ana Kitap) | |
3 | Fernand, Braudel, Uygarlıkların Grameri, Çev. Mehmet Ali Kılıçbay, İmge, Ankara, 2001. (Yardımcı Kitap) | |
4 | Chris, Harman, Halkların Dünya Tarihi: Taş Çağından Yeni Binyıla, Yordam Kitap, İstanbul, 2011. (Yardımcı Kitap) | |
5 | Bozkurt, Güvenç, İnsan ve Kültür, Remzi Kitapevi, İstanbul, 1999. (Yardımcı Kitap) | |
6 | James, C. Davis, İnsanın Hikayesi, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2011. (Yardımcı Kitap) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Harita, Görsel Malzemeler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |