|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDURRAHİM YALÇIN (a.yalcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Toplumbilim, toplumun sistematik bir şekilde çalışan bilim olarak tanımlanabilir. Bu derste sosyolojinin temel kavramlarının incelemesi ve genel bir görünümüyle birlikte günlük hayata nasıl uygulandığının sunulması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, toplumsal olgulara anlam vermede sosyolojinin yöntem ve kavramlarını kullanmayı öğrenerek, topluma bilimsel açıdan yaklaşabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler karşılaştırmalı sosyolojik analiz ve toplumsal ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, toplumsal yapıyı ve değişmeyi açıklayabilir |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyolojik hayal gücü dahil kültür, sapma, eşitsizlik, sosyal değişme, sosyal yapı belli başlı teorik perspektifler ve kavramlar; din, eğitim, devlet, ekonomi ve kitle iletişim araçları, demografi ve nüfus değişiklikleri, sosyal sınıf ve sosyal kurumların etkileri, toplumsal cinsiyet ilişkileri, ırkçılık, politika ve toplumsal hareketler gibi konular ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyoloji: Tanım ve İçerik | Sözlü Anlatım |
2 | Sosyoloji, Kısa Bir Tarihçe: Sosyologlar, Yaklaşımlar | Sözlü Anlatım |
3 | Kültür | Sözlü Anlatım |
4 | Toplumsallaşma | Sözlü Anlatım |
5 | Toplumsal Gruplar | Sözlü Anlatım |
6 | Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik | Sözlü Anlatım |
7 | Aile | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim | Sözlü Anlatım |
10 | Siyaset | Sözlü Anlatım |
11 | Toplumsal Sapma ve Suç | Sözlü Anlatım |
12 | Çalışma Hayatı ve Örgütler | Sözlü Anlatım |
13 | Küreselleşme ve Toplumsal Etkileri | Sözlü Anlatım |
14 | Güncel Sosyolojik Meseleler ve Tartışmalar: Filmler ve Belgeseller Üzerinden Analiz Yapmak | Sözlü Anlatım |
15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anthony, Giddens, Sosyoloji, Çev., Fahri Özdemir, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2008. (Ana Kitap) | |
2 | Alex, Callinicos, Toplum Kuramı, Çev., Yasemin Tezgiden, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004. (Yardımcı Kitap) | |
3 | John, Macionis, Sociology, Çev., Vildan Akan, Nobel Yayınları, Ankara, 2012. (Yardımcı Kitap) | |
4 | Alan, Swingewood, Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi, Çev., Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2010. (Yardımcı Kitap) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Belirtilen kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |