|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ARSLAN (m.arslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin mezun olduktan sonra üstlenecekleri görevleri icra edecekleri kurumsal yapıları tanıtmak, kamu yönetimi disiplini ve Türk kamu yönetimi sistemi konularında kuramsal bilgi sahibi olarak karşılaşacakları sorunlara analitik çözümler üretebilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yönetim bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kamu yönetimi disiplinindeki gelişmeleri takip edebilmek. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk kamu yönetimi sisteminin dayandığı ilkeleri anlamak. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kamu yönetimi alanındaki sorunları analiz edip, çözüm üretebilme yetisini kazanmak. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetim biliminin tanımı, gelişimi, temel yönetim fonksiyonları, kamu yönetiminin gelişimi, kamu yönetiminin temel kavramları, kamu yönetiminin özel yönetimden farklılıkları, klasik ve çağdaş kamu yönetimi kuramları, Türk Kamu Yönetiminin yapısı, merkez örgütlenmesi, merkezin taşra uzantıları, il ve ilçe yönetimleri; kamu yönetiminde reform çalışmaları ve sorunlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim biliminin tanımı, gelişimi, temel yönetim fonksiyonları | Anlatım |
2 | Yönetim Biliminde Temel Yaklaşımlar | Anlatım |
3 | Kamu Yönetiminin Gelişimi | Anlatım |
4 | Kamu Yönetiminin Temel Kavramları | Anlatım |
5 | Kamu Yönetiminin Özel Yönetimden Farklılıkları | Anlatım |
6 | Merkezden Yönetim, Yerinden Yönetim Farklılıkları | Anlatım |
7 | Klasik Kamu Yönetimi Kuramları | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı | Anlatım |
10 | Türk Kamu Yönetiminin Dayandığı Temel İlkeler ve Yapısı | Anlatım |
11 | Merkezin Başkent Örgütlenmesi | Anlatım |
12 | Merkezin Taşra Uzantıları | Anlatım |
13 | İl Yönetimi | Anlatım |
14 | İlçe ve Bucak Yönetimleri | Anlatım |
15 | Kamu Yönetiminde Reform Çalışmaları ve Sorunlar | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eryılmaz, Bilal, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, 2010. | |
2 | Güler Birgül Ayman, Türkiye’nin Yönetimi-Yapı, İmge Kitabevi, Ankara, 2009. | |
3 | Öztekin Ali, Yönetim Bilimi, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2010. | |
4 | Nuri Tortop, Eyüp G. İsbir, Burhan Aykaç, Hüseyin Yayman, M. Akif Özer (2010), Yönetim Bilimi (8. Baskı), Nobel. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 102 |