|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÇAĞLA MAVRUK (caglamavruk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini öğretmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel bir araştırmanın temel ilkelerini tanımlayabilir. |
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Araştırma yöntemlerini uygulamalı olarak kullanabilir. |
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Araştırma konusunu analitik ve objektif bir biçimde inceleme yetisi kazanır. |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Raporlama ve akademik yazım yetenekleri gelişir. |
PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimin ve bilimsel araştırmanın tanımı, amacı, özellikleri; bilimlerin gelişimi, temel bilim felsefesi ekolleri, nicel ve nitel yöntemler; araştırma konusunun belirlenmesi, literatür taraması, veri toplama, verilerin analizi ve raporlanması, ödev hazırlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgi Nedir? Bilgi Edinme Yolları Nelerdir? Neden Araştırma Yöntemleri Çalışmalıyız? | Anlatım |
2 | Bilim Nedir: Temel İşlevleri, özellikleri, amaçları. Temel Kavramlar | Anlatım |
3 | Bilimsel Araştırma Nedir, Aşamaları Nelerdir? Kavramlar: Güvenilirlik ve Geçerlilik Bilimsel Araştırma Yaklaşımları: Niteliksel & Niceliksel | Anlatım |
4 | Bir Bilimsel Araştırma Neleri Kapsar? | Anlatım |
5 | Nitel Araştırmaya Giriş. Nitel Araştırma Süreci Nasıl Olmadır? Her aşama hakkında detaylı bilgilendirme | Anlatım |
6 | Nitel Araştırma Soruları Türleri Nitel-Nicel Araştırma Karşılaştırması | Anlatım |
7 | Nitel Araştırmada Etik Nitel Araştırmada Örneklem | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nitel Araştırmada Veri Toplama Yöntemleri | Anlatım |
10 | Nitel araştırmada Veri analizi yöntemleri | Anlatım |
11 | Nitel Araştırmada Güvenilirlik ve Geçerlilik | Anlatım |
12 | Durum (Örnek Olay) Çalışması | Anlatım |
13 | Araştırma Raporu Yazma | Anlatım |
14 | Nitel Araştırmada Sık Yapılan Hatalar | Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme ve Dönem sonu sınava hazırlık | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sığrı, Ünal (2018) Nitel Araştırma Yöntemleri, Beta Yayınları | |
2 | Yıldırım, Ali ve Şimşek Hasan (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, örnek çalışmalar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |