|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖRKEM BİRİNCİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Katılımcılara 15.yy-1789 arası dönemin siyasal düşüncelerinin bilgisini kazandırmak, siyaset düşünürlerini ve tartışmalarını tanıtmak; katılımcıları siyaset felsefesi sorunlarıyla günümüzün siyasal sorunları arasında ilişki kurmaya teşvik etmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, siyaset felsefesi kuramlarını ve tartışmalarını açıklama, bu kuramları ve tartışmaları günümüz sorunlarıyla ilişkilendirme becerilerini kazanır. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, reform ve rönesans döneminin temel düşüncelerini açıklayabilirler.. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, bugünkü siyasal düşünceleri geçmişteki siyasal düşünüşle karşılaştırabilecekler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
15. yy.dan 1789'a kadar siyasal düşünceler, siyaset filozofları ve siyaset felsefesi tartışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dinde reform: Luther, Calvin, Münzer. | Ders anlatımı. |
2 | Rönesans'ın yeni dünyası. | Ders anlatımı. |
3 | Yeni bir siyasal alana doğru: Padovalı Marsilius ve Machiavelli. | Ders anlatımı. |
4 | Doğal devletten hukuksal devlete, doğa durumundan uygar duruma geçiş: Suarez'den Grotious ve Spinoza'ya Sözleşmeci düşünüşün gelişimi. | Ders anlatımı. |
5 | Mutlak egemenlik ve Thomas Hobbes. | Ders anlatımı. |
6 | Yönetimin sınırlandırılması ve John Locke. | Ders anlatımı. |
7 | Ütopyacı tepki: Thomas More ve Francis Bacon. | Ders anlatımı. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Montesquieu'nün yeni bilimi. | Ders anlatımı. |
10 | Aristokratlardan burjuvalara geçiş döneminde Montesquieu'nün düşüncesi. | Ders anlatımı. |
11 | Aydınlanma tartışmaları ve düşüncesi. | Ders anlatımı. |
12 | Aydınlanma'ya karşı: Jean-Jacques Rousseau. | Ders anlatımı. |
13 | Halk ve Jean-Jacques Rousseau: Toplum Sözleşmesi. | Ders anlatımı. |
14 | Fransız Devrimi gelişmeleri. | Ders anlatımı. |
15 | Fransız Devrimi siyasal düşünceleri. | Ders anlatımı. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Köker, Levent (2008), Tanrı Devletinden Kral-Devlete, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
2 | Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Köker, Levent (2009), Kral Devlet ya da Ölümlü Tanrı, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
3 | Ağaoğulları, Mehmet Ali et al. (2009), Kral-Devletten Ulus-Devlete, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
4 | Ağaoğulları, Mehmet Ali (2010), Ulus-Devlet ya da Halkın Egemenliği, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara | |
5 | Ağaoğulları, Mehmet Ali [der.] (2011), Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Belirtilen ders kitapları ve makaleler. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 142 |