Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / KMY 210 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: KMY 210 Adı: SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GÖRKEM BİRİNCİ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Katılımcılara 15.yy-1789 arası dönemin siyasal düşüncelerinin bilgisini kazandırmak, siyaset düşünürlerini ve tartışmalarını tanıtmak; katılımcıları siyaset felsefesi sorunlarıyla günümüzün siyasal sorunları arasında ilişki kurmaya teşvik etmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, siyaset felsefesi kuramlarını ve tartışmalarını açıklama, bu kuramları ve tartışmaları günümüz sorunlarıyla ilişkilendirme becerilerini kazanır. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, reform ve rönesans döneminin temel düşüncelerini açıklayabilirler.. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, bugünkü siyasal düşünceleri geçmişteki siyasal düşünüşle karşılaştırabilecekler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
15. yy.dan 1789'a kadar siyasal düşünceler, siyaset filozofları ve siyaset felsefesi tartışmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dinde reform: Luther, Calvin, Münzer. Ders anlatımı.
2 Rönesans'ın yeni dünyası. Ders anlatımı.
3 Yeni bir siyasal alana doğru: Padovalı Marsilius ve Machiavelli. Ders anlatımı.
4 Doğal devletten hukuksal devlete, doğa durumundan uygar duruma geçiş: Suarez'den Grotious ve Spinoza'ya Sözleşmeci düşünüşün gelişimi. Ders anlatımı.
5 Mutlak egemenlik ve Thomas Hobbes. Ders anlatımı.
6 Yönetimin sınırlandırılması ve John Locke. Ders anlatımı.
7 Ütopyacı tepki: Thomas More ve Francis Bacon. Ders anlatımı.
8 Ara Sınav
9 Montesquieu'nün yeni bilimi. Ders anlatımı.
10 Aristokratlardan burjuvalara geçiş döneminde Montesquieu'nün düşüncesi. Ders anlatımı.
11 Aydınlanma tartışmaları ve düşüncesi. Ders anlatımı.
12 Aydınlanma'ya karşı: Jean-Jacques Rousseau. Ders anlatımı.
13 Halk ve Jean-Jacques Rousseau: Toplum Sözleşmesi. Ders anlatımı.
14 Fransız Devrimi gelişmeleri. Ders anlatımı.
15 Fransız Devrimi siyasal düşünceleri. Ders anlatımı.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Köker, Levent (2008), Tanrı Devletinden Kral-Devlete, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
2 Ağaoğulları, Mehmet Ali ve Köker, Levent (2009), Kral Devlet ya da Ölümlü Tanrı, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
3 Ağaoğulları, Mehmet Ali et al. (2009), Kral-Devletten Ulus-Devlete, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
4 Ağaoğulları, Mehmet Ali (2010), Ulus-Devlet ya da Halkın Egemenliği, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara
5 Ağaoğulları, Mehmet Ali [der.] (2011), Sokrates'ten Jakobenlere Batı'da Siyasal Düşünceler, İletişim Yayınları, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Belirtilen ders kitapları ve makaleler.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 142