|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET ÖZEL (mehmetozel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÖZEL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kentleşmenin tanımı, gelişimi, kentlerin ortaya çıkışı, kent kuramları, kentleşmenin toplumun sosyal, ekonomik ve siyasal yapılarında oluşturduğu değişimlerin neler olduğunun bilinmesi; konut, arsa politikalarının ve ortaya çıkış süreçlerinin anlaşılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kentleşme Politikası ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-9 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, PÇ-10 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen “yaşam boyu öğrenme” bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kentleşme politikasının bileşenleri konusunda eleştirel değerlendirmelerde bulunabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kentleşme sorunlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kentleşmenin tanımı, nedenleri ve günümüze kadar kentleşmenin gelişimi, Kentleşme- göç ilişkisi, kentleşme ve kalkınma ilişkisi, kentleşme ve toplumsal değişim ve siyasal davranışların değişimi, kent tanımları ve kent kuramları, küreselleşme ve kentler, gecekondu, konut politikası. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kent, Köy, Kır, Kentleşme, Kentlileşme Kavramları | Anlatım |
| 2 | Kentleşmenin Nedenleri | Anlatım |
| 3 | Kentleşme ve Kalkınma, Azgelişmiş Ülkelerde Kentleşme | Anlatım |
| 4 | Kentleşme ve Göç Olgusu | Anlatım |
| 5 | Kentleşme ve Toplumsal ve Siyasal Değişim | Anlatım |
| 6 | Kalkınma Planlarında Kent ve Kentleşme; Küreselleşme ve Kentler | Anlatım |
| 7 | Farklı Sistemlerde Kent, Kentleşme ve Politikaları | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kent / Kentleşme Kuramları | Anlatım |
| 10 | Gecekondu | Anlatım |
| 11 | Konut ve konut politikaları | Anlatım |
| 12 | Konut ve konut politikaları | Anlatım |
| 13 | Arsa ve arsa politikaları | Anlatım |
| 14 | Kentleşme ve çevre sorunları | Anlatım |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kentleşme Politikası, Prof. Dr. Ruşen KELEŞ | |
| 2 | Kentleşme Politikası-Yusuf Şahin | |
| 3 | Kent Sosyolojisi-Hüseyin Bal | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||