|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT GÜR (muratgur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYDAN ENER SU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Batı tarzında gelişen Servet-i Fünun dönemi Türk yazarlarını ve eserlerini tanıyabilir. Servet-i Fünun dönemi romanlarını tahlil edebilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Servet-i Fünun dönemi edebiyatçılarını tanır. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Servet-i Fünun dönemi özelliklerini tanımlar. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Servet-i Fünun romanı örneklerini inceler. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Servet-i Fünun döneminin özellikleri, yazarları ve romanı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, yöntem, yükümlülükler | Değerlendirme |
2 | Servet-i Fünun Edebiyatın | Konu anlatımı |
3 | Servet-i Fünun Romanı | Konu anlatımı |
4 | Halit Ziya Uşaklıgil ve "Mâi ve Siyah" | Konu anlatımı |
5 | Halit Ziya Uşaklıgil ve "Mâi ve Siyah" | Konu anlatımı |
6 | Halit Ziya Uşaklıgil ve "Aşk-ı Memnû" | Konu anlatımı |
7 | Halit Ziya Uşaklıgil ve "Aşk-ı Memnû" | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mehmet Rauf ve "Eylül" | Konu anlatımı |
10 | Mehmet Rauf ve "Eylül" | Konu anlatımı |
11 | Servet-i Fünûn Öyküsü | Konu anlatımı, Örnek uygulama |
12 | Servet-i Fünûn Tiyatrosu | Konu anlatımı, Metin tahlili |
13 | Servet-i Fünûn'da Edebi Tenkit | Konu anlatımı |
14 | Servet-i Fünûn'da Edebi Tenkit | Konu anlatımı |
15 | Serveti Fünûn edebiyatı hakkında genel değerlendirme | Konu Anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2005. | |
2 | Baş, Selma. “Batıya Hayran Bir Neslin Romanı: Servet-i Fünûn Romanı”. Turkish Studies 5/2 (2010): 336-62. | |
3 | Kefeli, Emel. “Dünya Edebiyatından Üç Roman ve Üç Kadın Tipi”. Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri. İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2000. 85-97. | |
4 | Mehmed Rauf. Eylül. İstanbul: Özgür Yayınları, 2010. | |
5 | Moran, Berna. “Aşk-ı Memnu”. Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I. İstanbul: İletişim Yayınları, 2000. 68-86. | |
6 | Uşaklıgil, Halit Ziya. Aşk-ı Memnu. İstanbul: İnkılâp Kitabevi veya Özgür Yayınları. | |
7 | Cahit Kavcar, Batılılaşma Açısından Servet-i Fünun Romanı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |