Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TDE 242 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: TDE 242 Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI IV Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT GÜR (muratgur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYDAN ENER SU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Batı tarzında gelişen Servet-i Fünun dönemi Türk yazarlarını ve eserlerini tanıyabilir. Servet-i Fünun dönemi romanlarını tahlil edebilir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Servet-i Fünun dönemi edebiyatçılarını tanır. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar.
PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Servet-i Fünun dönemi özelliklerini tanımlar. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar.
PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Servet-i Fünun romanı örneklerini inceler. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar.
PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Servet-i Fünun döneminin özellikleri, yazarları ve romanı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, yöntem, yükümlülükler Değerlendirme
2 Servet-i Fünun Edebiyatın Konu anlatımı
3 Servet-i Fünun Romanı Konu anlatımı
4 Halit Ziya Uşaklıgil ve "Mâi ve Siyah" Konu anlatımı
5 Halit Ziya Uşaklıgil ve "Mâi ve Siyah" Konu anlatımı
6 Halit Ziya Uşaklıgil ve "Aşk-ı Memnû" Konu anlatımı
7 Halit Ziya Uşaklıgil ve "Aşk-ı Memnû" Konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Mehmet Rauf ve "Eylül" Konu anlatımı
10 Mehmet Rauf ve "Eylül" Konu anlatımı
11 Servet-i Fünûn Öyküsü Konu anlatımı, Örnek uygulama
12 Servet-i Fünûn Tiyatrosu Konu anlatımı, Metin tahlili
13 Servet-i Fünûn'da Edebi Tenkit Konu anlatımı
14 Servet-i Fünûn'da Edebi Tenkit Konu anlatımı
15 Serveti Fünûn edebiyatı hakkında genel değerlendirme Konu Anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2005.
2 Baş, Selma. “Batıya Hayran Bir Neslin Romanı: Servet-i Fünûn Romanı”. Turkish Studies 5/2 (2010): 336-62.
3 Kefeli, Emel. “Dünya Edebiyatından Üç Roman ve Üç Kadın Tipi”. Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri. İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2000. 85-97.
4 Mehmed Rauf. Eylül. İstanbul: Özgür Yayınları, 2010.
5 Moran, Berna. “Aşk-ı Memnu”. Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I. İstanbul: İletişim Yayınları, 2000. 68-86.
6 Uşaklıgil, Halit Ziya. Aşk-ı Memnu. İstanbul: İnkılâp Kitabevi veya Özgür Yayınları.
7 Cahit Kavcar, Batılılaşma Açısından Servet-i Fünun Romanı
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 10 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 3 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150