Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TDE 442 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: TDE 442 Adı: YENİ TÜRK EDEBİYATI VIII Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin 20. ve 21. yüzyıl Türk edebiyatı hakkında temel düzeyde tartışma ve bilimsel araştırma yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çağdaş Türk öykücülerini ve yapıtlarını tanıyabilir. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar.
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar.
PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Çağdaş Türk oyun yazarlarını ve yapıtlarını tanıyabilir. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar.
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar.
PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Çağdaş Türk roman yazarlarını ve yapıtlarını tanıyabilir. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar.
PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Güncel meseleler ile edebiyat arasında ilişki kurabilir. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çağdaş öykü, tiyatro oyunu ve romanları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler. Değerlendirme
2 Cumhuriyet Dönemi (1923-1980) Türk edebiyatının genel özellikleri (Siyasi, sosyal, edebî) Belli başlı gruplar, eğilimler. Konu anlatımı
3 Cumhuriyet hikâyesinin hazırlayıcıları (Refik Halit, Ömer Seyfettin, Hüseyin Rahmi vb.). Konu Anlatımı
4 Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesinin genel özellikleri ve dönemleri. Konu Anlatımı
5 Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesinin genel özelliklerinin metinler üzerinden incelenmesi. Okuma, Çözümleme.
6 Cumhuriyet Dönemi Türk romanının genel özellikleri ve hazırlayıcıları (Halide Edip, Reşat Nuri, Refik Halit vb.). Okuma, çözümleme
7 Cumhuriyet Dönemi Türk romanına sosyal hayatın yansımaları (dönemler ve eserler). Okuma, çözümleme
8 Ara Sınav
9 Aile ve sosyal hayatın Türk romanına yansıması: Peyami Safa'nın "Yalnızız" romanı. Okuma, çözümleme
10 Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî roman: Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun "Kilit" romanı. Okuma, çözümleme
11 Anadolu'ya açılan ilk Türk romanı: Refik Halit Karay'ın "Karlı Dağdaki Ateş" romanı. Okuma, çözümleme
12 Polisiye roman ve özellikleri: Ahmet Ümit'in "Beyoğlu'nun En Güzel Abisi" romanı. Okuma, çözümleme.
13 Cumhuriyet tiyatrosunun gelişimi, konuları ve dönemleri. Konu anlatımı
14 Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (konular, dönemler). Okuma, çözümleme
15 Cumhuriyet tiyatrosu (Türk mistiklerini anlatan Cumhuriyet tiyatrosu metinleri). Okuma, çözümleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2005.
2 Türk Edebiyatı Tarihi. Cilt 4. Ed. Talat S. Halman ve diğer. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2006. 403-10.
3 İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yay.,
4 Tahir Alangu, Cumhuriyetten Sonra Hikâye ve Roman, 3 C., 1965., .
5 Fethi Naci, Yüz Yılın 100 Romanı, Adam, 1999.
6 Sevim Kantarcıoğlu, Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm, KTB, 1988.
7 Ahmet Oktay Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 9 45
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 11 55
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 3 9
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180