|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin 20. ve 21. yüzyıl Türk edebiyatı hakkında temel düzeyde tartışma ve bilimsel araştırma yürütebilecek bilgi ve becerilerle donatılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çağdaş Türk öykücülerini ve yapıtlarını tanıyabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Çağdaş Türk oyun yazarlarını ve yapıtlarını tanıyabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Çağdaş Türk roman yazarlarını ve yapıtlarını tanıyabilir. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Güncel meseleler ile edebiyat arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çağdaş öykü, tiyatro oyunu ve romanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler. | Değerlendirme |
2 | Cumhuriyet Dönemi (1923-1980) Türk edebiyatının genel özellikleri (Siyasi, sosyal, edebî) Belli başlı gruplar, eğilimler. | Konu anlatımı |
3 | Cumhuriyet hikâyesinin hazırlayıcıları (Refik Halit, Ömer Seyfettin, Hüseyin Rahmi vb.). | Konu Anlatımı |
4 | Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesinin genel özellikleri ve dönemleri. | Konu Anlatımı |
5 | Cumhuriyet Dönemi Türk hikâyesinin genel özelliklerinin metinler üzerinden incelenmesi. | Okuma, Çözümleme. |
6 | Cumhuriyet Dönemi Türk romanının genel özellikleri ve hazırlayıcıları (Halide Edip, Reşat Nuri, Refik Halit vb.). | Okuma, çözümleme |
7 | Cumhuriyet Dönemi Türk romanına sosyal hayatın yansımaları (dönemler ve eserler). | Okuma, çözümleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile ve sosyal hayatın Türk romanına yansıması: Peyami Safa'nın "Yalnızız" romanı. | Okuma, çözümleme |
10 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî roman: Mustafa Necati Sepetçioğlu'nun "Kilit" romanı. | Okuma, çözümleme |
11 | Anadolu'ya açılan ilk Türk romanı: Refik Halit Karay'ın "Karlı Dağdaki Ateş" romanı. | Okuma, çözümleme |
12 | Polisiye roman ve özellikleri: Ahmet Ümit'in "Beyoğlu'nun En Güzel Abisi" romanı. | Okuma, çözümleme. |
13 | Cumhuriyet tiyatrosunun gelişimi, konuları ve dönemleri. | Konu anlatımı |
14 | Cumhuriyet Dönemi'nde tarihî tiyatro (konular, dönemler). | Okuma, çözümleme |
15 | Cumhuriyet tiyatrosu (Türk mistiklerini anlatan Cumhuriyet tiyatrosu metinleri). | Okuma, çözümleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Korkmaz, Ramazan, ed. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı 1839-2000. Ankara: Grafiker Yayıncılık, 2005. | |
2 | Türk Edebiyatı Tarihi. Cilt 4. Ed. Talat S. Halman ve diğer. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2006. 403-10. | |
3 | İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yay., | |
4 | Tahir Alangu, Cumhuriyetten Sonra Hikâye ve Roman, 3 C., 1965., . | |
5 | Fethi Naci, Yüz Yılın 100 Romanı, Adam, 1999. | |
6 | Sevim Kantarcıoğlu, Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm, KTB, 1988. | |
7 | Ahmet Oktay Toplumcu Gerçekçiliğin Kaynakları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 9 | 45 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 11 | 55 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |