Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / AİT 101 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: AİT 101 Adı: ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL SÜRMELİ (betulsurmeli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET KORKMAZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlının yıkılış sürecini tartışabilir PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı devletinin yıkılışı ile I.Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Milli mücadele sürecini tartışabilir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin yıkılışı ve bu sırada yapılan ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin kuruluş aşamaları, Türk İnkılabının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Devleti kurtarma ve reform çabaları 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketler 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Genel Değerlendirme 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ana Kaynak, Editör Ahmet KORKMAZ, Türk İstiklal Harbi ve Modern Türkiye'nin Doğuşu, Detay yayıncılık, Ankara 2019.
2 Yardımcı Kaynak, Editör İlyas GÖKHAN, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2018.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60