|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UĞUR (ahmetugur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET UĞUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski Türk Edebiyatında kullanılan mazmunları öğrencilere tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, Eski Türk Edebiyatında yoğun anlam içeren kelime ve kavramları öğrenir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mazmun, Divan Edebiyatı'nda bazı kavramları ifade etmek için kullanılan klişeleşmiş(kalıplaşmış) sözlere verilen addır. Bu derste Eski Türk Edebiyatında sıkça kullanılan mazmunlar işlenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mucizeler | Konu anlatımı |
2 | Hz. Muhammed'in mucizeleri | Konu anlatımı |
3 | Meşhur şahsiyetler ve efsanevi kahramanlar | Konu anlatımı |
4 | Kimya ilmi | Konu anlatımı |
5 | Simya ilmi | Konu anlatımı |
6 | Kıyafet ilmi | Konu anlatımı |
7 | Rüya ve tabirleri | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tavla ve satranç | Konu anlatımı |
10 | Bayramlar | Konu anlatımı |
11 | Bezm | Konu anlatımı |
12 | Rezm (Savaş) | Konu anlatımı |
13 | Tarihi hadiseler | Konu anlatımı |
14 | deyimler, darbımeseller | Konu anlatımı |
15 | Rind ve zahid | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Onay, Ahmet Talat, Açıklamalı Divan Şiiri Sözlüğü-Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, hz. Cemal Kurnaz, İstanbul, 2009. | |
2 | Pala, İskender, Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Ankara, 1995. | |
3 | Levend, Agah Sırrı, Divan Edebiyatı-Kelimeler ve Remizler-Mazmunlar ve Mefhumlar, İstanbul, 1984. | |
4 | İsen, Mustafa; Filiz Kılıç vd., Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2009 | |
5 | Dilçin, Cem, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara 1992. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Sinevizyon, Yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |