|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖRKEM BİRİNCİ (gorkem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÖRKEM BİRİNCİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Katılımcılara insan hak ve özgürlükleri ele almada bilimsel bir perspektif ile bu hakların gerçekleşmesi süreçlerine ilişkin farkındalık ve duyarlılık kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, insan hak ve özgürlükleri tarihsel ve kuramsal bağlamında öğrenip, bunları günlük hayatla ilişkilendirebilirler. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, insan hakları hukukunda kullanılan terimlerin devlet ve kişi üzerindeki etkisini belirleyebilecekler |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler insan hakları hukukunun toplumsal işlevini değerlendirebilecekler |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan hakları kodifikasyonunun ve teorik temellerinin tarihsel gelişimi; insan hakları belgeleri ve örgütleri; insan haklarının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. | Ders anlatımı. |
2 | Şu sorular üzerine tartışma: İnsan nedir? İnsanın hakları ve özgürlükleri nasıl mümkün olabilir? | Ders anlatımı. |
3 | Temel kavramlar: hak, özgürlük, demokrasi, hukuk devleti. | Ders anlatımı. |
4 | Evrensel haklar tartışmasının temelleri: Doğal hukuk. | Ders anlatımı. |
5 | 1776 Amerikan ve 1789 Fransız bildirgeleri. | Ders anlatımı. |
6 | 1789 Evrensel İnsan ve Yurttaş Hakları bildirgesinin eleştirel şekilde tartışılması ve analizi. | Ders anlatımı. |
7 | 20. yy.da evrensel insan hakların uluslararasılaşması: Milletler Cemiyeti ile Birleşmiş Milletler sistemlerinin anahatları. | Ders anlatımı. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan hakları temel belgeleri: BM İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi | Ders anlatımı. |
10 | İnsan hakları temel belgeleri: BM 1966 Ekonomik ve Siyasal Haklar Sözleşmeleri | Ders anlatımı. |
11 | İnsan hakları temel belgeleri: Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi | Ders anlatımı. |
12 | Uluslarası Örgütler: BM İnsan Hakları Komitesi. | Ders anlatımı. |
13 | Uluslararası Örgütler: Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | Ders anlatımı. |
14 | AİHM ve Türkiye: Belgeler ve prosedürler. | Ders anlatımı. |
15 | AİHM ve Türkiye: Dava örnekleri. | Ders anlatımı. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Donnelly, Jack (1995), Teoride ve Uygulamada Evrensel İnsan Hakları, (çev.) M. Erdoğan & L. Korkut, TDV, Ankara | |
2 | Erdoğan, Mustafa (2003), Anayasal Demokrasi, Siyasal Kitabevi, Ankara | |
3 | Dağı, İhsan ve Polat, Necati (2004), Herkes İçin Demokrasi ve İnsan Hakları, Liberte, Ankara | |
4 | Kuçuradi, İoanna (1998) "İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları", Meteksan, Ankara | |
5 | Bozkurt, Enver (2006) "Uluslararası İnsan Hakları Hukuku", Asil Yayın: Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Belirtilen kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |