Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / KMY 356 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: KMY 356 Adı: TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LEYLA KAHRAMAN (lkahraman@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
LEYLA KAHRAMAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, kadın ve/veya erkek olmanın biyolojik olgudan ziyade, sosyal bir kurgu olduğu gerçeğinden hareketle kadın ve eril çalışmalarını bir bütünlük içinde ele alan toplumsal cinsiyet çalışmalarını, hem toplumsal cinsiyetin sosyal rollere ve kimliklere nasıl şekil verdiğini hem de ırk, etnisite, cinsiyet, sınıf ve millet gibi olguların toplumsal cinsiyet oluşumunu nasıl etkilediklerini incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dersin temel hedefi ilgili öğrencilerin konuya ilişkin bilgi birikim ve donanımlarını artırmaktır. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Cinsiyeti güç ilişkileri, dil, etnisite, ırk, cinsellik, sınıf, ulus, din, coğrafya, yaş gibi unsurlar ile kesiştiği noktalarda analiz edebilme. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Cinsiyetin sosyal, tarihsel, politik, dinsel, edebî, sanatsal görünümlerinin felsefî ardalanını tanıyabilme. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, soyut kavramları somut içerikleriyle birlikte kullanabilirler. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
PÇ-7 Bireysel ve takım çalışmalarında aktif sorumluluk alarak proje hazırlama yetisine sahip, topluluk karşısında kendini rahatlıkla ifade edebilen, özgüven sahibi ve motivasyon düzeyi yüksek bireyler olarak yetişir,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dersin içeriğini oluşturan konular toplumsal cinsiyet çalışmalarının tanımı ve içeriği, toplumsal cinsiyet rolleri ve sosyalizasyon, toplumsal cinsiyet rejimleri ve düzeni, kadın ve eril çalışmalarının kamusal ve özel alanda yansımalarıdır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Ders anlatımı.
2 Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımlar Ders anlatımı.
3 Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal yaklaşımlar Ders anlatımı.
4 İktidarın cinsiyeti Ders anlatımı.
5 Feminist teoriler Ders anlatımı.
6 Liberal feminizm Ders anlatımı.
7 Marksist ve sosyalist feminizm Ders anlatımı.
8 Ara Sınav
9 Radikal feminizm Ders anlatımı.
10 Toplumsal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili Ders anlatımı.
11 Siyasal kurumlarda toplumsal cinsiyetin temsili Ders anlatımı.
12 Medyada toplumsal cinsiyetin temsili Ders anlatımı.
13 Türkiye'de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Ders anlatımı.
14 Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Sağlamaya Yönelik Araçlar Ders anlatımı.
15 Dünyada ve Türkiye'de Toplumsal Cinsiyete Yaklaşımlar Ders anlatımı.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 CONNELL, R.W, (1998), Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
2 AGACINSKI, Sylviane (1998), Cinsiyetler Siyaseti. Ankara: Dost Kitabevi.
3 SCOTT, Joan W. (2007), Toplumsal Cinsiyet:Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi, İstanbul: Agora Kitaplığı.
4 FINE, Cordelia (2010), Toplumsal Cinsiyet Yanılsaması, İstanbul: Sel Yayınları.
5 BUTLER, Judith (2007), Taklit ve Toplumsal Cinsiyet'e Karşı Durma, İstanbul: Agora Kitaplığı.
6 GÜMÜŞOĞLU, Firdevs (2006), Ders kitaplarında Toplumsal Cinsiyet, Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
7 - BHASİN, Kamla (2003), Toplumsal Cinsiyet: Bize Yüklenen Roller, İstanbul: Kadınlarla Dayanışma Vakfı (KADAV)Yayını.
8 ECEVİT, Yıldız, Nadide Karkıner (Ed.) (2012) Toplumsal Cinsiyet Sosyolojisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
9 KANDİYOTİ, Deniz (1997). Cariyeler, Bacılar, Yurttaşlar, İstanbul: Metis Yayınları
10 BUTLER, Judith (2008), Cinsiyet Belası, İstanbul: Metis Yayınları.
11 ADAÇAY, Funda Rana (2014), Toplumsal Cinsiyet ve Kalkınma, Bursa: Ekin Yayınları.
12 Uluocak, Şeref, Dilek Özbay, Gökhan Gökulu, Nigar Etizer Karacık, Olgun Bilir (2014), Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Kadına Yönelik Şiddet, İstanbul: Paradigma Akademi Yayınları.
13 WOOLF, Virginia (2012), Kendine Ait Bir Oda, İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi.
14 BEAUVOIR, Simone de (1993), Kadın: İkinci Cins I Genç Kızlık Çağı, İstanbul: Payel Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitaplar, makaleler, filmler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 7 14
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 115