|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SABRİYE AK KURAN (akkuran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste kent sosyolojisi ile ilgili temel kavramların üzerinde durulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kent Sosyolojisi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, PÇ-9 Etik değerleri hayatının her aşamasında ve özellikle mesleki yaşantısında temel değerler olarak benimseme bilincini kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kent düzeyindeki örgütlenmeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kent sosyolojisini diğer sosyoloji çalışmaları ile kıyaslayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kapsamında; kent kuramları, kentlilik ve kentlileşme, kente özgü kurumlar ve işleyişleri gibi konular üzerinde durulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin ve Kavramların Tanıtımı (Kent, Kentleşme, Kentlileşme, Kentli Hakları, Kent Hakkı, Kent Sosyolojisi vb) | Anlatım |
2 | Tarihsel Gelişim Süreci İçerisinde Kentler, Kentlerin Varoluş ve Gelişme Nedenleri | Anlatım |
3 | Sosyolojik Açıdan Kent Kuramları ( Weber , Simmel , R. E. Park ve Louis Wirth , H. Lefebvre , M. Castells ve D. Harvey vb) | Anlatım |
4 | Türkiye’de Kentleşme Süreci ve Deneyimi (Nedenleri, Özellikleri, Göstergeleri, Düzeyi ve Sorunları) | Anlatım |
5 | Göç, Kentler ve Yerel Yönetimler (Göçün Kentlere Olan Sosyal, Ekonomik, Kültürel ve Mekânsal Etkileri) | Anlatım |
6 | Türkiye’de Gecekondu Olgusu ve Toplumsal İlişki Ağları | Anlatım |
7 | Türkiye’de Kentsel Yoksulluk ve Suç | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kent, Kimlik ve Siyaset: Kent ve Siyaset, Siyasal Davranışlar ve Siyasal Katılım, Etnik Kimlik ve Etnik Guruplar | Anlatım |
10 | Kentlerde Değişim Süreci, Kentsel Yenileme ve Kentsel Dönüşüm Dinamikleri | Anlatım |
11 | Toplumsal Mücadele ve Kent (Gezi Parkı Direnişi, Tekel Direnişi vb.) | Anlatım |
12 | Dünyada ve Türkiye’de Yeni Kentleşme Trendleri (Aile Dostu Kent, Akıllı Kent, Bahçe Kent, Kadın Dostu Kent, Yavaş Kent vb.) | Anlatım |
13 | Kent Sosyolojisinin Günümüzdeki İşleyiş Biçimi ve Sorunlarına İlişkin Örnek Okumalar ve Tartışmalar | Anlatım |
14 | Kentsel Meseleler ve Tartışmalar: Filmler ve Belgeseller Üzerinden Analiz Yapmak | Anlatım |
15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Lewis Mumford, Tarih Boyunca Kent, Çev. Gürol Koca, Tamer Tosun, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2007. (Ana Kitap) | |
2 | Hüseyin Bal, Kent Sosyolojisi, Fakülte Kitabevi, Isparta, 2006. (Ana Kitap) | |
3 | Ruşen Keleş, Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara, 2021. (Yardımcı Kitap) | |
4 | Manuel Castells, Kent, Sınıf, İktidar, Çev. Asuman Erendil, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 1997. (Yardımcı Kaynak). | |
5 | Rana A. Aslanoğlu, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2000. (Yardımcı Kitap) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 1 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |