Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / KMY466 - KAMU YÖNETİMİ

Kodu: KMY466 Adı: TÜRK YÖNETİM TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü KAMU YÖNETİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin Türk yönetim geleneklerinin oluşumu, kaynakları ve gelişimi konularında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve günümüz gelişmelerini tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilme kapasitelerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk yönetim geleneklerinin gelişimini tanımlayabilir. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Güncel sorunlara tarihsel bir bakış açısıyla yorum getirebilme becerisi kazanır. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yönetim yapısının geleceğine yönelik önerileri tartışabilir. PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir,
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur,
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türk yönetim sisteminin geleceğine ilişkin eleştirel yorumlar geliştirebilir. PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Kamu Yönetiminin temel ana bilim dalları olan; Siyaset Bilimi, Yönetim Bilimi, Kentleşme ve Çevre Sorunları ile Hukuk Bilimlerindeki temel kavramları teorik ve ampirik düzeyde öğrenir ve bu kapsamdaki sorunlara yönelik çözüm üretici bir bakış açısı kazanır,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk Yönetim geleneğinin kaynakları, oluşumu ve gelişimi; Yönetim Anlayışına Etki Eden Kültür ve Medeniyetler; İslamiyet Öncesi Dönemde Yönetim; İslamiyetin Kabulü; Selçuklu Yönetim Yapısı; Osmanlı İmparatorluğu; Modern Türkiye'nin Kuruluşu; Yakın Tarihin Değerlendirilmesi; Devlet, Bürokrasi ve Toplum İlişkilerinde Değişim.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk Yönetim Tarihinin İncelenmesinde Yöntem Anlatım
2 Türk Yönetim Anlayışına Etki Eden Kültürler ve Medeniyetler Anlatım
3 İslamiyet Öncesi Dönem Anlatım
4 İslamiyetin Kabulü ve Yönetim Anlayışında Değişim Anlatım
5 Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Devletlerinde Yönetim Anlayışı Anlatım
6 Osmanlının Kuruluş Döneminde Anadolu'da Siyasal veToplumsal Yapı Anlatım
7 Osmanlı Erken Dönem Anlatım
8 Ara Sınav
9 İmparatorluk Döneminde Yönetim Anlatım
10 Gerileme Dönemi Anlatım
11 Çöküş Dönemi ve Yönetimde Reform Çabaları Anlatım
12 Osmanlı'nın Siyasal, Toplumsal, Ekonomik ve Yönetsel Mirası Anlatım
13 Modern Türkiye'nin Oluşumu Anlatım
14 1980 Sonrası Yönetim Anlayışının Değerlendirilmesi Anlatım
15 Türk Yönetim Geleneğinde Devlet, Bürokrasi ve Değişim Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ortaylı, İlber (2000). Türkiye İdare Tarihi’ne Giriş, Ankara, Turhan Kitabevi, 2. Bası.
2 Heper, Metin, Türkiye’de Devlet Geleneği, Doğu Batı yayınları, 2006.
3 Mardin, Şerif, Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, İletişim, 2003.
4 İnalcık, Halil, Devlet-i Alliye, İş Bankası Yayınları, 2010.
5 Akyıldız, Ali, Osmanlı Bürokrasisi ve Modernleşme, İletişim, 2004
6 Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi (Cilt 1, Cilt 2), Eren Yayıncılık, 2006.
7 Ahmet, Feroz, Modern Türkiye’nin Oluşumu, Kaynak yayınları, 1999.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 9 1 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 1 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 118