|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT GÜR (muratgur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya ve Türk edebiyatında edebî fikir ve sanat akımlarının tanıması, başlıca temsilcilerin ve tartışmaların incelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk ve dünya edebiyatında edebî akımların oluşum süreçlerini kavrar. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Belli edebî akımlara ait yazar ve metinlerin özelliklerini tanır. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Türk edebiyatındaki edebî akımları dünya edebiyatındaki edebî akımlarla karşılaştırır |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünya ve Türk edebiyatında modernizm öncesi edebî fikir ve sanat akımları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, yöntem, yükümlülükler | Konu anlatımı ve tartışma |
2 | Genel Tanımlar | Konu anlatımı ve tartışma |
3 | Batı ve Batı Edebiyatı | Konu anlatımı ve tartışma |
4 | Yansıtma Kuramı | Konu anlatımı ve tartışma |
5 | Platon ve Devlet | Konu anlatımı ve tartışma |
6 | Aristoteles ve Poetika | Konu anlatımı ve tartışma |
7 | Sophokles ve Tragedya | Konu anlatımı ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hümanizm ve Rönesans | Konu anlatımı ve tartışma |
10 | Klasisizm I | Konu anlatımı ve tartışma |
11 | Klasisizm II | Konu anlatımı ve tartışma |
12 | Romantizm I | Konu anlatımı ve tartışma |
13 | Romantizm II | Konu anlatımı ve tartışma |
14 | Realizm | Konu anlatımı ve tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çetişli, İsmail. Batı Edebiyatında Edebî Akımlar.Ankara: Akçağ Yayınları. | |
2 | Kefeli, Emel. Metinlerle Batı Edebiyatı Akımları. İstanbul: Akademik Kitaplar, 2009. | |
3 | Aristoteles, Poetika. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
4 | Bozkurt, Nejat, “Platon”. Sanat ve Estetik Kuramları. İstanbul: Sarmal Yayınevi. | |
5 | Bressler, Charles E., Yazınsal Eleştiri. İstanbul: Birleşik Yayınları. | |
6 | Corneille, Pierre, El Cid. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
7 | Çetişli, İsmail, Batı Edebiyatında Edebî Akımlar, Ankara: Akçağ Yayınları. | |
8 | Goethe, Genç Werther’in Acıları, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
9 | Molière, Cimri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
10 | Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri. İstanbul: İletişim Yayınları. | |
11 | Sophokles. Kral Oidipus. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. | |
12 | Dante, İlahi Komedya (Seçme Pasajlar) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |