|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TACETTİN YILDIRIM (yildirimt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin jeofizik mühendisliği lisans öğrenimlerindeki temel bilgi alt yapısının hazırlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Skaler ve vektör kavramlarını problem çözümlerine uygulayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuvvet ve hareketi ele alan problemleri çözebilir. Düzgün doğrusal hareket, serbest düşme ve eğik atış hareketi ile ilgili deneyler yapıp sonuçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Enerji, iş ve güç kavramlarını içeren problemleri çözebilir. Newton kanunları, sürtünmeli yüzeylerde hareket ve yüzeylerin sürtünme katsayısı ile ilgili deneyleri yapıp sonuçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dairesel yörüngede zaman, yerdeğiştirme, hız ve ivme içeren problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Doğrusal momentum, itme ve çarpışmaları ele alan problemleri çözebilir. Momentum korunumu ile ilgili deney yaparak sonuçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Dönme hareketini ele alan problemler çözebilir. Yuvarlanma hareketini anlayabilir ve problem çözebilir.Öteleme dengesi ve dönme dengesini ele alan problemleri çözebilir. Maddenin mekanik özelliklerini ele alan problemleri çözebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Birim ve Ölçme Metotları, Tek Boyutta Hareket, Vektörler, İki Boyutta Hareket, Hareket Kanunları, Dairesel Hareket, İş ve Enerji, Enerjinin Korunumu ve Potansiyel Enerji, Lineer Momentum ve Çarpışmalar, Dönme Hareketi, Yuvarlanma Hareketi, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Birim ve ölçme metotları | Anlatım, Soru- Cevap |
2 | Yerdeğiştirme, hız sürat, hareket diyagramları | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
3 | Koordinat sistemleri, vektör ve skaler nicelikler, vektörlerin bazı özellikleri, bir vektörün bileşenleri ve birim vektör | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
4 | Tek boyutta atış hareketi, iki boyutta atış hareketi, atışlarla ilgili genel özellikler, düzgün dairesel hareket, teğetsel ve radyal ivme, bağıl hız ve ivme | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
5 | Nevton'un 1. yasası ve eylemsiz sistemeler, Newton'un ikinci yasası,kütle, ağırlık ve çekim kuvveti, Newton kanunlarının bazı özellikleri,sürtünme kuvveti,eylemsizlik kuvveti,asansör örnekleri | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
6 | Newtonun 2. yasasının düzgün dairesel harekete uygulması,dirençli ortamlarda hareket | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
7 | Sabit bir kuvvetin yaptığı iş, iki vektörün skaler çarpımı, değişken bir kuvvetin yaptığı iş, kinetik enerji ve iş-kinetik enerji, güç | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Potansiyel enerji, korunumlu ve korunumsuz kuvvetler | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
10 | Potansiyel enerji, mekanik enerjinin korunumu,korunumsuz kuvvetlerin yaptığı iş,korunumlu kuvvetler ile potansiyel enerji arasındaki bağıntı,enerji diyagramları,genel olarak enerji korunumu,kütle-enerji eşdeğerliği | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
11 | Doğrusal momentum ve korunumu, impuls ve momentum, çarpışma | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
12 | Bir boyutta esnek ve esnek olmayan çarpışma,iki boyutta çarpışmalar | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
13 | Açısal yerdeğiştirme, hız ve ivme,dönme kinematiği,açısal ve doğrusal nicelikler,dönme enerjisi,eylemsizlik momenti hesabı,tork,tork ve açısal ivme arasındaki bağıntı,dönme hareketinde iş, güç ve enerji | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
14 | Katı cismin yuvarlanma hareketi,vektörel çarpım ve tork,bir parçacığın açısal momentumu | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
15 | Dönen katı cismin açısal momentumu,açısal momentum korunumu | Anlatım, Soru- Cevap ve problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fen ve Mühendisler İçin Fizik-I,Raymond A.Serway, Robert J. Beicher,Translation Editor: Prof.Dr. Kemal Çolakoğlu | |
2 | Fiziğin Temelleri-I, David Hallidays, Robert Resinick,Translation Editor: Prof.Dr. Cengiz Yalçın | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Aleti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 11 | 11 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |