|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ORHAN (ahmet.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğadaki oluşum ve gelişim sistemlerini anlayabilmek için yeryuvarının oluşum ve gelişim aşamalarının tanıtılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeolojinin temel konuları hakkında yorum yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kayaç, mineral ve kristal kavramlarını ve birbirleri ile olan ilişkilerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Katman olgusunu tanımlayabilir. |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yerkabuğunun değişik birikim alanlarındaki tektonik, sedimanter, metamorfik ve mağmatik koşulları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Pratik uygulamaların sonuçlarını sunabilir. |
PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, en az bir yabancı dil kullanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yer ve yaşam, jeolojinin tanımı, yerin içi ve dışı, iç katmanların özellikleri, dış katmanların özellikleri, plaka tektoniği, çevrimler (kayaç, fosfor, karbon). Enerji madde ve mineraller, kayaç yapan minerallerin tanımı, magma, volkanlar ve magmatik kayaçlar, sedimanların oluşumu, çeşitleri, sedimanter kayaçlar, metamorfizma, metamorfik kayaçlar. Stratigrafi, tanımı, çeşitleri, uyumlu uyumsuz seriler, jeolojik kolon ve zaman cetveli. Harita, tanımı, ölçek, pusula, kullanımı, ölçüm şekli, tanımı, enine kesit çizimi, jeolojik harita tanımı, çizimi, uyumlu seriler, fay, uyumsuzlukların haritaya işlenişi, mineraller, mineral ve kristal özellikleri, sistemleri, magmatik, sedimanter, metamorfik kayaç çeşitleri ve özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yer ve yaşam | Konu anlatımı |
2 | Jeolojinin tanımı, yerin içi ve dışı, iç katmanların özellikleri, dış katmanların özellikleri | Konu anlatımı |
3 | Plaka tektoniği, çevrimler (kayaç, fosfor, karbon) | Konu anlatımı |
4 | Enerji madde ve mineraller, kayaç yapan minerallerin tanımı | Konu anlatımı |
5 | Magma, volkanlar ve magmatik kayaçlar | Konu anlatımı |
6 | Sedimanların oluşumu, çeşitleri, sedimanter kayaçlar | Konu anlatımı |
7 | Metamorfizma, metamorfik kayaçlar | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stratigrafi, tanımı, çeşitleri | Konu anlatımı |
10 | Uyumlu uyumsuz seriler, jeolojik kolon ve zaman cetveli | Konu anlatımı |
11 | Harita tanımı, ölçek, pusula, kullanımı, ölçüm şekli, tanımı, enine kesit çizimi | Ölçeklendirme uygulaması ve pusula kullanımı |
12 | Jeolojik harita tanımı, çizimi | Harita çizimi |
13 | Uyumlu seriler, fay, uyumsuzlukların haritaya işlenişi | Harita çizimi |
14 | Mineraller,mineral ve kristal özellikleri, sistemleri | Konu anlatımı |
15 | Magmatik, sedimanter, metamorfik kayaç çeşitleri ve özellikleri | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ketin, İ, Genel Jeoloji Cilt 1 . İ.T.Ü Yayını No.22, 597 s. | |
2 | Seyitoğlu, G, 2000, Taşların Dünyası: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 136, 64s :(Çeviri: Symes R.F. Eyewitness Rock and Mineral). | |
3 | Yurtören ,D, 1999, Depremler ve Yanardağlar : TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları 71, 32s: (Çeviri : Fiona W, Earthquakes and Volcanoes ). | |
4 | Plummer,C.C. and McGeary D, 1985, Physical Geology . Wm.C. Brown Publishers Dubuque,Iowa, 513s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |