|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ERDURAN (merduran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeomanyetizma hakkında genel bilgiler vermek ve uygulamalarını göstermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yer manyetizması hakkında temel bilgileri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yer manyetizmasında görülen değişikliklerin nedenlerini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel mıknatıslanma nedenlerini, bunun yer manyetizmasına etkilerini tanımlayabilir ve ilgili problemlere yaklaşım yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş ve temel bilgiler, yerin manyetik alanı ve bileşenleri, yer manyetik alanının değişimleri, kökeni ve ilgili matematik ifadeler, minerallerin manyetik özellikleri, kayaçların mıknatıslanması, manyetik ölçü aletleri, ülke ve dünya manyetik haritaları, arkeo ve paleomanyetizma, okyanuslarda ölçülen manyetik anomaliler ve okyanus tabanı yayılması olayı ve polarite ters dönmeleri, bu anomalilerin plaka tektoniği açısından önemi, Jeomağetizmada spektral analiz. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve temel bilgiler | Konu anlatımı |
2 | Yerin manyetik alanı ve bileşenleri | Konu anlatımı |
3 | Yerin manyetik alanı’nın değişimleri | Konu anlatımı |
4 | Yer manyetik alanının kökeni ve ilgili matematik ifadeler | Konu anlatımı |
5 | Minerallerin manyetik özellikleri | Konu anlatımı |
6 | Kayaçların mıknatıslanması | Konu anlatımı |
7 | Manyetik ölçü aletleri | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ülke ve dünya manyetik haritaları | Konu anlatımı |
10 | Arkeo ve paleomagnetizma | Konu anlatımı |
11 | Okyanuslarda ölçülen manyetik anomaliler | Konu anlatımı |
12 | Okyanus tabanı yayılması olayı | Konu anlatımı |
13 | Polarite ters dönmeleri | Konu anlatımı |
14 | Bu anomalilerin plaka tektoniği açısından önemi | Konu anlatımı |
15 | Jeomanyetizmada spektral analiz | Analiz yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nagata, T., 1961, Rock Magnetism, Maruzen, Tokyo. | |
2 | Merrill, R.T. and Mc Elhinny, M.W., 1983, The Earths Magnetic Field, Academic Press, London | |
3 | Collinson, D.W., 1983, Methods in Rock Magnetism and Paleomagnetism, Chapmann and Hall, London | |
4 | Lowry, W., 1997, Fundamentals of Geophysics, Cambridge University Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |