|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ERDURAN (merduran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen bilimleri ve mühendislik alanlarında karşılaşılan problemlere ait matematiksel modeller oluşturmak, oluşturulan modelleri analitik, kalitatif ve temel bazı sayısal çözüm yöntemleri ile çözmek ve çözümlerin matematiksel model kapsamında yorumlayabilme bilgi ve becerisinin kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli problemlere ait matematiksel model oluşturabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oluşturulan bir matematiksel modeli, temel analitik, kalitatif yöntemlerle çözebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Elde edilen matematiksel çözümü problemin modellediği olay kapsamında yorumlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Adi diferansiyel denklemlerin sınıflandırılmaları, mertebe ve derece. Diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri; seri çözümler, ikinci mertebeden sabit katsayılı ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemler. Kısmi türevli diferansiyel denklemler, sınıflandırılmaları, çözüm yöntemleri; değişkenlerin ayırımı, Laplace dönüşümü ve serilerle adi, yüksek mertebeden ve kısmi türevli diferansiyel denklemlerin çözümleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Adi diferansiyel denklemlerin sınıflandırılmaları | Problem çözme yöntemi |
2 | Mertebe ve derece | Problem çözme yöntemi |
3 | Diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri; seri çözümler | Problem çözme yöntemi |
4 | Diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri; seri çözümler | Problem çözme yöntemi |
5 | İkinci mertebeden sabit katsayılı ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemler | Problem çözme yöntemi |
6 | İkinci mertebeden sabit katsayılı ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemler | Problem çözme yöntemi |
7 | İkinci mertebeden sabit katsayılı ve yüksek mertebeden diferansiyel denklemler | Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kısmi türevli diferansiyel denklemler ve sınıflandırılmaları | Problem çözme yöntemi |
10 | Kısmi türevli diferansiyel denklemler ve sınıflandırılmaları | Problem çözme yöntemi |
11 | Çözüm yöntemleri; değişkenlerin ayırımı | Problem çözme yöntemi |
12 | Çözüm yöntemleri; değişkenlerin ayırımı | Problem çözme yöntemi |
13 | Laplace dönüşümü | Problem çözme yöntemi |
14 | Laplace dönüşümü | Problem çözme yöntemi |
15 | Serilerle adi, yüksek mertebeden ve kısmi türevli diferansiyel denklemlerin çözümleri | Problem çözme yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | S.L. Ross, Differential Equations, John Wiley and Sons, London, 1974. | |
2 | G.F. Simmons, Differential Equations, Tota McGraw-Hill Publishing Company LTD., New Delhi, 1989. | |
3 | R.Bronson, Differential Equations, McGraw-Hill Book Company, 1973. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |