|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YUSUF ARİF KUTLU (yakutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeofizik veri değerlendirmelerine ait paket program uygulamaları, veri türleri ve programlama teknikleri uygulamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlgili yazılımları mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilir. |
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Jeofizik verileri değerlendirebilecek programları yazabilir. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-5 Arazide jeofizik uygulama ve çalışma becerisi kazanır, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Matlab programını mesleki alanlarda kullanabilir. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Jeofizik mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer, kullanır. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
MATLAB programlama dili; MATLAB “Desktop” yapısı ve editorunun tanıtımı. “M Dosyası” oluşturma, değişiklik yapma ve çalıştırma. MATLAB’ da değişken tanımlama, veri tipleri, aritmetik ve mantıksal deyimler, koşul işlemleri, alt fonksiyon tanımlamaları, matematik fonksiyonlar, sayısal matematik fonksiyonları. Doğrusal ve doğrusal olmayan problemlerin çözümü için MATLAB kütüphaneleri. MATLAB ile 1-B, 2-B ve 3-B grafik çizme ve hareketli resim oluşturma, MATLAB, C ve FORTRAN programlarının birlikte kullanılması, MATLAB programlarını FORTRAN ve C’ ye dönüştürmek ve çalışabilir program elde etmek. Uygulama örnekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | MATLAB programlama dili; MATLAB “Desktop” yapısı ve editorunun tanıtımı | Bilgisayar uygulaması |
2 | “MDosyası” oluşturma, değişiklik yapma ve çalıştırma | Bilgisayar uygulaması |
3 | MATLAB’ da değişken tanımlama | Bilgisayar uygulaması |
4 | Veri tipleri, aritmetik ve mantıksal deyimler | Bilgisayar uygulaması |
5 | Koşul işlemleri, alt fonksiyon tanımlamaları | Bilgisayar uygulaması |
6 | Matematik fonksiyonlar, sayısal matematik fonksiyonları | Bilgisayar uygulaması |
7 | Doğrusal ve doğrusal olmayan problemlerin çözümü için matlab kütüphaneleri | Bilgisayar uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | MATLAB ile 1B, 2B ve 3B grafik çizme ve hareketli resim oluşturma | Bilgisayar uygulaması |
10 | MATLAB ile 1B, 2B ve 3B grafik çizme ve hareketli resim oluşturma | Bilgisayar uygulaması |
11 | MATLAB, C ve FORTRAN programlarının birlikte kullanılması | Bilgisayar uygulaması |
12 | MATLAB, C ve FORTRAN programlarının birlikte kullanılması | Bilgisayar uygulaması |
13 | MATLAB programlarının FORTRAN ve C’ ye dönüştürülmesi ve çalışabilir program elde edilmesi | Bilgisayar uygulaması |
14 | MATLAB programlarının FORTRAN ve C’ ye dönüştürülmesi ve çalışabilir program elde edilmesi | Bilgisayar uygulaması |
15 | Uygulama örnekleri | Bilgisayar uygulaması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Burden R. L., 1985, Numerical Analysis, Prindle, Weber and Schmidt Publishers, Boston | |
2 | MATLAB (Ver 6) The Language of Technical Computing, The MathWorks Inc. 2002 | |
3 | Pao Y. C., 1999, Engineering Analysis: Interactive Methods and Programs with FORTRAN, QuickBASIC, MATLAB, and Mathematica. CRC Press, Inc., | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 7 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |