|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT ERDURAN (merduran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yerin dinamik yapısı ve güneş sistemi hakkında temel bilgileri vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güneş sisteminin oluşumunu tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Katı Yer Küre içerisinde meydana gelen dinamik olaylar hakkında bilgileri tanımlayıp ve bunların jeofizik yorumunu yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeofizik mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yer kürede meydana gelen jeolojik olayların fiziksel temellerini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Güneş sistemi, yerkürenin fiziksel ve kimyasal yapısı, yerin şekli ve dönmesi, üçlü kesişim noktaları (triple junction) yerin gravite alanı, jeomanyetik alan, jeomanyetik alanın kökeni, kayaçların mıknatıslanması, paleomanyetizma, sismoloji ve yerin iç yapısı, yerin ısı akısı, radyoaktivite ve yerin yaşı, yerkürenin dinamiği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Güneş sistemi | Konu anlatımı |
2 | Yerkürenin fiziksel ve kimyasal yapısı | Konu anlatımı |
3 | Yerin şekli ve dönmesi | Konu anlatımı |
4 | Üçlü kesişim noktaları (Triple Junction) | Konu anlatımı |
5 | Yerin gravite alanı | Konu anlatımı |
6 | Jeomanyetik alan | Konu anlatımı |
7 | Jeomanyetik alanın kökeni | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kayaçların mıknatıslanması | Konu anlatımı |
10 | Paleomanyetizma | Konu anlatımı |
11 | Sismoloji ve yerin iç yapısı | Konu anlatımı |
12 | Sismoloji ve yerin iç yapısı | Konu anlatımı |
13 | Yerin ısı akısı | Konu anlatımı |
14 | Radyoaktivite ve yerin yaşı | Konu anlatımı |
15 | Yerkürenin dinamiği | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Press, F., Siever, R., 1986, The Earth, W.H. Freeman and Company, New York | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |