|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZCAN ÇAKIR (ocakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sismik yöntemler ve bunların değişik arama problemleri için uygulamaları hakkında ileri düzeyde bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sismik dalga ve ortam ile ilgili temel kavramları mühendislik uygulamalarıyla ilişkilendirebilir. |
PÇ-2 Jeofizik problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-9 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeofizik mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sismik dalgalar ile yerin elastik özellikleri arasındaki ilişkileri yorumlayabilirler. |
PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-9 Proje yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeofizik mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yerkürenin deprem aktivitesi ve depremselliği konularında yorum yapabilirler. |
PÇ-6 Bireysel olarak ve çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Çevre ve arkeolojik problemleri araştırmalarında, toplumun ihtiyaç duyduğu altyapıları güven içinde yapılabilmesi için gerekli mühendislik problemlerini çözme becerisine sahiptir. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-12 Jeofizik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkilerinin bilincinde, girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında, çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Deprem etkilerinin incelenmesinde ve deprem hasarlarının azaltılmasında disiplinler arası çalışmanın önemi. Deprem etkilerinin analizinde ve depreme dayanıklı yapı tasarımında ‘Jeofizik Mühendisliği’ ve ‘Yapı Mühendisliği’nin arakesiti. Deprem etkilerinin parametrizasyonu ve aralarındaki ilişkiler. Şiddet-Hasar ilişkileri. Yapı dinamiğine giriş. Mühendislik açısından ‘Yapı Mukabelesi’ kavramı. ‘Şiddetli Hareket’ ivme kayıtlarının alınması ve analizi. ‘Sismik Risk’ kavramı ve değişik yaklaşım biçimleri. Yapı-zemin etkileşmesi, 'Zemin Büyütmesi' ve ‘Deprem Dayanımı’nın bu yönden yeniden tanımlanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Deprem etkilerinin incelenmesinde ve deprem hasarlarının azaltılmasında disiplinler arası çalışmanın önemi | Konu anlatımı |
2 | Deprem etkilerinin incelenmesinde ve deprem hasarlarının azaltılmasında disiplinler arası çalışmanın önemi | Konu anlatımı |
3 | Deprem etkilerinin analizinde ve depreme dayanıklı yapı tasarımında ‘jeofizik mühendisliği’ ve ‘yapı mühendisliği’nin arakesiti | Konu anlatımı |
4 | Deprem etkilerinin parametrizasyonu ve aralarındaki ilişkiler | Konu anlatımı |
5 | Deprem etkilerinin parametrizasyonu ve aralarındaki ilişkiler | Konu anlatımı |
6 | Şiddet hasar ilişkileri | Konu anlatımı |
7 | Şiddet hasar ilişkileri | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapı dinamiğine giriş | Konu anlatımı |
10 | Mühendislik açısından ‘yapı mukabelesi’ kavramı, ‘şiddetli hareket’ ivme kayıtlarının alınması ve analizi | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
11 | Mühendislik açısından ‘yapı mukabelesi’ kavramı, ‘şiddetli hareket’ ivme kayıtlarının alınması ve analizi | Konu anlatımı ve problem çözme yöntemi |
12 | ‘Sismik Risk’ kavramı ve değişik yaklaşım biçimleri | Konu anlatımı |
13 | ‘Sismik Risk’ kavramı ve değişik yaklaşım biçimleri | Konu anlatımı |
14 | Yapı zemin etkileşmesi, 'zemin büyütmesi' ve ‘deprem dayanımı’nın bu yönden yeniden tanımlanması | Konu anlatımı |
15 | Yapı zemin etkileşmesi, 'zemin büyütmesi' ve ‘deprem dayanımı’nın bu yönden yeniden tanımlanması | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Okamoto, S. 1984. Introduction to earthquake engineering, University of Tokyo Press, Tokyo. | |
2 | Celep, Z. ve Kumbasar, N., 1993, Deprem mühendisliğine giriş, Sema Matbaacılık, İstanbul, 342s. | |
3 | Ambraseys, N.N., 1988, Engineering seismology, in Earthquake engineering and Structural dynamics, 17, 1-105. | |
4 | Anderson, J. and Hough, S., 1984. A model for the shape of the Fourier amplitude spectrum of acceleration at high frequencies, Bull. Seism. Soc. Am, 75,4, 1969-1993. | |
5 | İpek, M., 1991, Deprem dalgasının spektral analizine giriş, (Y. Ohsaki'nin eserinden çeviri), TMMOB İnşaat Müh. Odası Yayını, 332 sayfa. | |
6 | Tucker, B. E., King, J., King, L., Hatzfeld, D. and Nersesov, L., 1984, Observations of hard-rock site effects, Bull. Seism. Soc. Am. 74, 121-136. | |
7 | Tucker, B. E. and. King, J. L., 1984, Dependence of sediment-filled valley response on input amplitude and valley properties, Bull. Seism. Soc. Am. 74, 153-165. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 7 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 7 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |