| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞAHİN KOÇ (sahinkoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere, orta-altı düzeyde gerekli olan dil bilgisi ve becerilerini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İngilizce dilinde kendilerini iyi bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder.Orta düzey metinleri rahatlıkla okur ve yorumlar. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Orta İngilizce seviyesinde konulara hakim ve bunları uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Öğrenciler değişik yapılarda İngilizceden Türkçeye çeviri yapabilirler. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Orta İngilizce seviyesinde öğrenciler parçaları okuyup çözümleyebilirler. | 
			
		 
			PÇ-3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel İngilizce dilbilgisi kuralları; temel zamanlar, bağlaçlar, ilgi cümlecikleri, modal yardımcı fiilleri, temel kelime bilgisi, kelime ve cümle vurgusu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | 1. Ünite: Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman tekrarı, Özne ve Nesne Soruları, Yardım İsteme ve Teklif Etme Kalıpları | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 2 | 1. Ünite: Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman tekrarı, Özne ve Nesne Soruları, Yardım İsteme ve Teklif Etme Kalıpları | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 3 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Şimdiki ve Geçmiş Yeteneklerden Bahsetme, Resmi Olmayan Mail Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 4 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Şimdiki ve Geçmiş Yeteneklerden Bahsetme, Resmi Olmayan Mail Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 5 | 2. Ünite: Present Perfect Tense ve Past Simple Tense Kullanımı, Şimdiki ve Geçmiş Yeteneklerden Bahsetme, Resmi Olmayan Mail Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 6 | 3. Ünite: Öyküleme Zamanları, Artikeller ve Nicelik Belirteçleri, Şikayet Maili Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 7 | 3. Ünite: Öyküleme Zamanları, Artikeller ve Nicelik Belirteçleri, Şikayet Maili Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 3. Ünite: Öyküleme Zamanları, Artikeller ve Nicelik Belirteçleri, Şikayet Maili Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 10 | 4. Ünite: Gelecek Zaman, Tahminlerde Bulunma, Kısa Makale Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 11 | 4. Ünite: Gelecek Zaman, Tahminlerde Bulunma, Kısa Makale Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 12 | 4. Ünite: Gelecek Zaman, Tahminlerde Bulunma, Kısa Makale Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 13 | 5.Ünite: Geçmiş Alışkanlıklar ve Durumlar Hakkında Konuşma, Edilgen Yapı, İş Başvurusu İçin Ön Mektup Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 14 | 5.Ünite: Geçmiş Alışkanlıklar ve Durumlar Hakkında Konuşma, Edilgen Yapı, İş Başvurusu İçin Ön Mektup Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 15 | 5.Ünite: Geçmiş Alışkanlıklar ve Durumlar Hakkında Konuşma, Edilgen Yapı, İş Başvurusu İçin Ön Mektup Yazma | Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Pre-intermediate: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: | |
| 2 | macmillan education Language Hub Intermediate, Bobby Dunnett | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, çalışma kitabı, i-tools, bilgisayar, projeksiyon cihazı, hoparlör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 10 | 14 | 140 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 4 | 24 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 11 | 55 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 9 | 54 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Vize için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
| Final için çevrimiçi çalışma | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 300 | ||