| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FİLİZ YÜKSEL (fyuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk milli kültür temellerinin oluşumuna katkıda bulunan Türk devletlerinin tarihi, kültürel ve sosyal alandaki değerlerini öğrencilere öğretmek ve bunları Turist Rehberliği için kullanabilme becerisini onlara kazandırabilmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler farklı kültürleri değerlendirme becerisi kazanabilir | 
			
		 
			PÇ-6 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Öğrenciler turizm faaliyetlerini tarihsel yaklaşımlarla değerlendirebilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | konferans ve toplantılarda kültürel birikimin aktarılmasına neden olablir | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk Tarihinin Başlangıcı ve Türkistan’ın Coğrafyası; Büyük Hun İmparatorluğu; I-II Göktürk Devletleri; Uygur, Kırgız ve Türgişler; Doğu Avrupa Türk Kavimleri; Eski Türklerde Sosyal, Teşkilat, Hukuk, Kültürel ve Ekonomik Yapı; Türklerin İslamiyet’e Girişi; İlk Tük- İslam Devletleri: Büyük Selçuklu Devleti; İlk Türk- İslam Devletlerinde Kültür ve Medeniyet; Türklerin İran, Arap ve Bizans’la Teması ve Sonuçları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Türk Tarihinin Başlangıcı ve Türkistan’ın Coğrafyası. | Anlatım Yöntemi | 
| 2 | Büyük Hun İmparatorluğu. | Anlatım Yöntemi | 
| 3 | I-II Göktürk Devletleri. | Anlatım Yöntemi | 
| 4 | Uygur, Kırgız ve Türgişler. | Anlatım Yöntemi | 
| 5 | Diğer Türk Kavimleri. | Anlatım Yöntemi | 
| 6 | Doğu Avrupa Türk Kavimleri. | Anlatım Yöntemi | 
| 7 | Avrupa Hun Devleti. | Anlatım Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Eski Türklerde Sosyal teşkilat ve Hukuki Yapı. | Anlatım Yöntemi | 
| 10 | Eski Türklerde Kültürel ve Ekonomik Yapı. | Anlatım Yöntemi | 
| 11 | İlk Tük- İslam Devletleri. | Anlatım Yöntemi | 
| 12 | Büyük Selçuklu Devleti. | Anlatım Yöntemi | 
| 13 | İlk Türk- İslam Devletlerinde Kültür ve Medeniyet. | Anlatım Yöntemi | 
| 14 | İlk Türk-İslam Devletlerinde İdari ve Askeri Yapı | Anlatım Yöntemi | 
| 15 | İlk Türk İslam Devletlerinde Kültürel Eserlerin Değerlendirilmesi | Anlatım Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları ile konularla ilgili yazılı ve görsel yayınlar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 1 | 14 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||