| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DUYGU GÜMÜŞDAĞ (duygugumusdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		DUYGU GÜMÜŞDAĞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere temel İtalyanca bilgisi vermek amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Basit düzeyde İtalyanca bir metni okuyabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Başlangıç düzeyinde İtalyanca kelime bilgisine sahip olabilir | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | İtalyan dilinde kendini tanıtabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Basit düzeyde İtalyanca konuşabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Basit düzeyde İtalyanca bir metin yazabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-6 | İtalyan kültürünü tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Başlangıç düzeyinde okuma, yazma, dinleme ve konuşma. Her düzey için uygun dil bilgisi ve kelime bilgisi. Çeşitli etkinlikler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | İtalyanca dil bilgisine giriş ve fonetik çalışmaları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 2 | Tanışmalar, Kendini tanıtma, Essere fiili, -are bitimli düzenli fiiller | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 3 | Resmi ve samimi konuşmalar, Birinci ve ikinci şahıs ile kısa diyaloglar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 4 | Tekil ve çoğul isimler, İsimlerin cinsiyetleri | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 5 | Belirtili articolo | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 6 | Belirtisiz articolo | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 7 | Genel tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sınav öncesi işlenen konuları hatırlama | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 10 | Vorrei ve fare fiileri | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 11 | -ere bitimli düzenli fiiller, Restoranlarda sipariş verme | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 12 | İş, meslek ve uluslar hakkında konuşma | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 13 | Tekil sıfatlar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 14 | "a" ve "in" edatları | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 15 | Genel Tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması, Dinleme etkinlikleri | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Arrivederci 1 (Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı +CD) İtalyanca Temel Seviye | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Arrivederci 1 (Ders Kitabı ve Çalışma Kitabı +CD) İtalyanca Temel Seviye | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||