| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERCAN DEMİRCİ (e.demirci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin iş hayatında Fransız dilini doğru ve akıcı olarak kullanmalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fransızca ileri düzeyde bir metni okuyabilir. | 
			
		 
			PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-2 | Fransızca ileri düzeyde bir metni açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-3 | Fransızca ileri düzeyde bir metin yazabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-4 | İleri düzeyde Fransızca konuşabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-5 | Fransız kültürünü tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| DÖÇ-6 | Akıcı şekilde Fransızca mesleki iletişim kurabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gramer bilgilerini tamamlamak , mesleki alanda fransızca kullanımını geliştirmek | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Gerondif, duygu ve düşünce fiillerinden sonra dilek kipinin kullanılması | Anlatım Yöntemi | 
| 2 | Medya | Anlatım Yöntemi | 
| 3 | Şart kipinin kullanımı, sınırlama | Anlatım Yöntemi | 
| 4 | İletişim araçları anket ve sondaj değerlendirmeleri | Anlatım Yöntemi | 
| 5 | -ment ekiyle oluşan zarflar | Anlatım Yöntemi | 
| 6 | Formel iletişimde açıklamalar vermek | Anlatım Yöntemi | 
| 7 | Yaşanmış olayları dile getirmek | Anlatım Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İyelik zamiri | Anlatım Yöntemi | 
| 10 | Pasif | Anlatım Yöntemi | 
| 11 | Birleşik geçmiş zaman hikayesi | Anlatım Yöntemi | 
| 12 | Bağlaçlar | Anlatım Yöntemi | 
| 13 | Ön eklerle oluşturulan eş ve zıt anlamlı kelimeler | Anlatım Yöntemi | 
| 14 | Doğrudan anlatım | Anlatım Yöntemi | 
| 15 | Aktarılan anlatım | Anlatım Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Edito A1 Ders Kitabı (Temel Seviye) | |
| 2 | Edito A1 Alıştırma Kitabı (Temel Seviye) | |
| 3 | Edito A2 Ders Kitabı (Temel Seviye) | |
| 4 | Edito A2 Alıştırma Kitabı (Temel Seviye) | |
| 5 | Her Yönüyle Fransızca Dil Bilgisi | |
| 6 | 10.000 Exercices de Gramaire | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitap , sözlük , tahta , bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 12 | 48 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||