|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE YILMAZ (neseyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞULE ARDIÇ YETİŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Etkinlik kavramı, turizm işletmeleri için önemi, etkinlik düzenlemede göz önünde bulundurulacak faktörler konularında öğrencileri bilgilendirmek ve etkinliğin hazırlanması ve yönetimi konusunda becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etkinlik yönetiminin temelini farkına varır. |
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm sektöründe etkinlikleri yönetebilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turizm sektöründe projeler geliştirebilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Etkinlik yönetimini etkileyen faktörleri tanır. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etkinlik yönetimi kavramı, Etkinlik yönetimi uygulamaları, Etkinliklerin organizasyonu ve planlanması, Etkinliğe başlanması ve yönetilmesi, Etkinlik koordinasyonu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etkinlik yönetimi kavramı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
2 | Etkinlik paydaşlarının belirlenmesi ve görevleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
3 | Etkinliklerde yönetim fonksiyonlarını önemi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
4 | Etkinliklerde insan kaynaklarının yönetimi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
5 | Etkinliklerde finansal yönetim | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | Etkinlik teklifinin hazırlanması | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | Etkinliklerde proje değerlendirme | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkinliklerin değerlendirilmesi ve sona ermesi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
10 | Etkinliklerin pazarlanması | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
11 | Etkinliklerde medya kullanımı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
12 | Etkinlik yönetiminde protokol | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
13 | Etkinlik yönetiminde protokol türleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
14 | Etkinlik turizmi kavramı ve özellikleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
15 | Tekrar | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A.K. Bhatia, Event Management, Sterling Publishers Pvt.Ltd.Delhi | |
2 | Anton Shone & Bryn Parry, Successful Event Management | |
3 | Çakıcı, A. C. (2017). Toplantı Yönetimi Kongre Konferans Seminer ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
4 | Göksu, N. F. (2015). Etkinlik Yönetimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi AUZEF Yayınları. | |
5 | Özel, Ç. H. (2016). Kongre ve Etkinlik Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
6 | Babacan, E. ve Göztaş, A. (2011). Etkinlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tavmergen, İ.P. ve Aksakal, E.G. Kongre ve Toplantı Yönetimi. Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 8 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 8 | 1 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |