| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEŞE YILMAZ (neseyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		ŞULE ARDIÇ YETİŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Etkinlik kavramı, turizm işletmeleri için önemi, etkinlik düzenlemede göz önünde bulundurulacak faktörler konularında öğrencileri bilgilendirmek ve etkinliğin hazırlanması ve yönetimi konusunda becerilerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Etkinlik yönetiminin temelini farkına varır. | 
			
		 
			PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Turizm sektöründe etkinlikleri yönetebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Turizm sektöründe projeler geliştirebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Etkinlik yönetimini etkileyen faktörleri tanır. | 
			
		 
			PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Etkinlik yönetimi kavramı, Etkinlik yönetimi uygulamaları, Etkinliklerin organizasyonu ve planlanması, Etkinliğe başlanması ve yönetilmesi, Etkinlik koordinasyonu | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Etkinlik yönetimi kavramı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 2 | Etkinlik paydaşlarının belirlenmesi ve görevleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 3 | Etkinliklerde yönetim fonksiyonlarını önemi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 4 | Etkinliklerde insan kaynaklarının yönetimi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 5 | Etkinliklerde finansal yönetim | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 6 | Etkinlik teklifinin hazırlanması | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 7 | Etkinliklerde proje değerlendirme | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Etkinliklerin değerlendirilmesi ve sona ermesi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 10 | Etkinliklerin pazarlanması | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 11 | Etkinliklerde medya kullanımı | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 12 | Etkinlik yönetiminde protokol | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 13 | Etkinlik yönetiminde protokol türleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 14 | Etkinlik turizmi kavramı ve özellikleri | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 15 | Tekrar | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | A.K. Bhatia, Event Management, Sterling Publishers Pvt.Ltd.Delhi | |
| 2 | Anton Shone & Bryn Parry, Successful Event Management | |
| 3 | Çakıcı, A. C. (2017). Toplantı Yönetimi Kongre Konferans Seminer ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| 4 | Göksu, N. F. (2015). Etkinlik Yönetimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi AUZEF Yayınları. | |
| 5 | Özel, Ç. H. (2016). Kongre ve Etkinlik Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. | |
| 6 | Babacan, E. ve Göztaş, A. (2011). Etkinlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Tavmergen, İ.P. ve Aksakal, E.G. Kongre ve Toplantı Yönetimi. Ankara | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 15 | 8 | 20 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 | 
| c) Performans Ödevi | 8 | 1 | 8 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||