Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY204 - PAZARLAMA

Kodu: PAY204 Adı: PAZARLAMA MEVZUATI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURHANETTİN DURAN (bduran@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Sözleşme, tüketicinin korunması, rekabet, marka, fikir ve sanat eserleri konusunda genel esasları ve ilgili kanunları kavrayabilme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tüketici ve işletme haklarını ve ilgili mevzuatı bilebilir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kamu ve özel kesimin aradığı niteliklere sahip eleman olabilir. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Meslek ilkeleri bilincine sahip olabilir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sözleşme (Akit) hukuku, tüketicinin korunması hakkındaki kanun, rekabet, rekabetin korunması hakkındaki kanun, ticaret unvanı ve işletme adı, markalar kanunu,
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hukuka ilişkin temel kavramlar Anlatım / Soru – Cevap
2 Sözleşme (akit) kavramı, çeşitleri, oluşumu, irade ile irade beyanı arasındaki uygunsuzluk Anlatım / Soru – Cevap
3 Sözleşmenin kurulduğu anı ve hüküm ve sonuçlarını meydana geldiği anı açıklayan teoriler Anlatım / Soru – Cevap
4 İrade ile irade beyanı arasındaki uygunsuzluk Anlatım / Soru – Cevap
5 Akitlerde temsil ve çeşitleri Anlatım / Soru – Cevap
6 Tüketiciyi koruma kanunları Anlatım / Soru – Cevap
7 Tüketici kanununun satıcılara ve işletmelere ilişkin düzenlemeleri Anlatım / Soru – Cevap
8 Ara Sınav
9 Etiket, tarife ve fiyat listesi yönetmeliği Anlatım / Soru – Cevap
10 Garanti belgesi, Tanıtma ve kullanma kılavuzu Anlatım / Soru – Cevap
11 Rekabet ve haksız rekabet, Rekabetin korunması hakkındaki kanun Anlatım / Soru – Cevap
12 Birleşme ve devralma Anlatım / Soru – Cevap
13 Ticaret ünvanı ve işletme adı Anlatım / Soru – Cevap
14 Marka, pazarlamadaki yeri, markalar kanunun amacı Anlatım / Soru – Cevap
15 Hakim durumun kötüye kullanılması Anlatım / Soru – Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ünsalan, E. (2020). Pazarlama Mevzuatı, Ankara: Detay yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 3 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 1 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60