Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / PAY240 - PAZARLAMA

Kodu: PAY240 Adı: SATIŞ YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 5+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE ACAR (neseacar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, satış yönetimi, alış ve satış işlemleri, müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri itirazları, satış gücünün organizasyonu ve satış elemanının seçilmesi, eğitilmesi, motivasyonu, ücretlendirilmesi, performans değerlemesi ve kontrol edilmesinin öğrenilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Satış yönetimi, kişisel satış ve satış görevi kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Kişisel satış stratejileri ve kişisel satışı etkileyen çevresel faktörleri açıklayabilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Müşteriyle temas kurmadan önce yapılacak hazırlıkları, müşteriye nasıl ve ne zaman yaklaşılması gerektiğini, müşteri gereksinmelerini saptamanın yollarını ve ürünün müşteriye sunuluş şeklini açıklayabilir PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Satış sürecinde satış elemanın karşılaştığı müşteri itirazlarının önemini, çeşitlerini, itirazların nasıl yanıtlanacağını ve satışın nasıl kapatılacağını kavrayacak bilgi ve becerilere sahip olabilir PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
PÇ-5 Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-6 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir.
PÇ-8 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
PÇ-10 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Satış tahminleri ve satış tahmin yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-11 İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Satış yönetimi, satış süreci, müşteri itirazları, satış planlaması, satışçıların seçilmesi, eğitilmesi, ücretlendirilmesi, motivasyonu, değerlendirme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Satış yönetimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi
2 Satış yönetimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi
3 Satış süreci Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi
4 Müşteri itirazları Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, grup çalışması, Örnek Olay İncelemesi
5 Satış planlaması Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi
6 Satış gücü ve organizasyon Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi
7 Satışçıların seçilmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama - Örnek Olay İncelemesi
8 Ara Sınav
9 Satışçıların ücretlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi
10 Satışçıların eğitimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi
11 Satış tahmini, satış kotası Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama - Örnek Olay İncelemesi
12 Satış bütçesi yöntemi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi
13 Satış gücünün motivasyonu Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi
14 Performans değerlemesi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi
15 Satış denetimi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama, Örnek Olay İncelemesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yükselen, Cemal; Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara 2007.
2 İslamoğlu Ahmet; Remzi Altunışık; Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Yayıncılık, Adapazarı 2007.
3 Karafakioğlu, Mehmet; Örnek Olaylarla Satış Yönetimi, Literatür Yayıncılık, İstanbul 2006.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 8 32
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180