|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYNUR KARAKOÇ (a.karakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, marka kavramı, marka stratejileri, iletşim ve konumlandırmayı öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. PÇ-19 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | markayı tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | marka imajını güçlendirebilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | marka stratejilerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler;
Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. PÇ-7 Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Marka kavramı, markanın önemi, marka stratejileri, iletişim, bütünleşik pazarlama iletişimi, markanın konumlandırılması, örnek markalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Marka kavramı | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
2 | Markanın önemi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
3 | Marka stratejileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
4 | Marka stratejileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
5 | Marka stratejileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
6 | Marka stratejileri | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
7 | İletişim | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
10 | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
11 | Markanın konumlandırılması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
12 | Markanın konumlandırılması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
13 | Markanın konumlandırılması | Anlatım, Soru-Yanıt, Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
14 | Örnek markalar | Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Örnek markalar | Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hocanın ders notu. | |
2 | Ar, Aybeniz Akdeniz. (2004). Marka ve sarka stratejileri. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |