| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT ZORLUGENÇ (bzorlugenc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere; beslenme ile ilgili tanımlar, besin ögeleri ve bunların özellikleri, vücuttaki görevleri, yetersiz ve dengesiz beslenmeden kaynaklanan sorunları öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Beslenmenin temel ilkelerini ve sağlıkla ilişkisini kavrar. | 
			
		 
			PÇ-1 Ağırlama ve turizm endüstrisi alanındaki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur; gastronomi ve mutfak sanatları alanının ağırlama ve turizm endüstrisindeki yerini kavrar. PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Yetişkin bir bireyin günlük enerji ihtiyacını hesaplayabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-6 Çeşitli pişirme yöntemlerini bilir ve uygular. PÇ-8 Menü planlama ilkeleri doğrultusunda çeşitli menüler geliştirir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Yemeklerin kalorisini hesaplayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilir ve uygular. PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-4 Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği standartlarını bilir ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Hatalı beslenmeden kaynaklanan sorunları ve hastalıkları kavrar. | 
			
		 
			PÇ-3 Beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olur ve alanında uygular. PÇ-10 İçecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli içecekleri kullanır. PÇ-20 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel beslenme ilkeleri, besin gruplarının fonksiyonları, sağlıklı ve dengeli beslenme, günlük enerji ihtiyacının hesaplanması, beslenme yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar ve hastalıklar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Beslenme ile ilgili kavramlar | Anlatım | 
| 2 | Besin Öğeleri-1 Proteinler | Anlatım | 
| 3 | Besin Öğeleri-2 Yağlar | Anlatım | 
| 4 | Besin Öğeleri-3 Karbonhidratlar | Anlatım | 
| 5 | Besin Öğeleri-4 Vitaminler | Anlatım | 
| 6 | Besin Öğeleri-5 Mineral ve su | Anlatım | 
| 7 | Türkiye’de en fazla görülen beslenme hataları | anlatım | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çağımızdaki beslenme hataları, çeşitli gruplara ait birbirinin yerini alabilecek yiyecekler. | Anlatım | 
| 10 | Pişirme yöntemleri ve pişme esnasında başlıca besin değeri kayıpları | Anlatım | 
| 11 | Çiğ ya da pişmiş sebzeler, meyveler, etler, yumurtalar, süt, yağlar | Anlatım | 
| 12 | Mutfakta yağ kullanımı | Anlatım | 
| 13 | Yemek kalorisi hesaplama | Anlatım | 
| 14 | Başlıca gıdaların ortalama besin içerikleri | Anlatım | 
| 15 | Yemek öğünlerinin düzensizliği | Anlatım | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Baysal, A. (2009). Beslenme.(12. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayıncılık. | |
| 2 | Bulduk, S. (2005). Beslenme İlkeleri ve Mönü Planlama. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| 3 | Whitney, E. & Rolfes, S. R. (2007). Understanding Nutrition. (11th ed.). USA: Wadsworth Publishing. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon, Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 5 | 5 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 46 | ||