|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OĞUZ ÖCAL (oguzocal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALPER ASLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İktisat bilimi denyesel yaklaşıma dayalıdır. Ekonomik gözlemlere katılınarak, olguları analiz etmek; istihdam konusunu, kapsam ve yöntemlerini anlamak; arz-talep ve fiyat olgularını incelemek; tüketici davranışlarının neden ve sonuçlarını tahlil etmek; çeşitli piyasa yapılarını araştırmak; toplumdaki gelir dağılımına yönelik dalgalanmaları anlamak; kamu mallarını tanımlamak ve bunlara dünya ve ülkemizden örnekler vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tüketici davranışını ve dolayısıyla piyasanın talep tarafını iyice anlayıp, insanların mal ve servis satın alırkenki davranışlarını açıklayabilecektir |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Değişik tüketici tercihlerini açıklayabilecektir |
PÇ-4 Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme araçları geliştirir ve kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kayıtsızlık eğrilerini kullanarak fayda kavramını açıklayabilecektir. |
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tüketici faydasını maksimize eden ideal tüketici tercihini açıklayabilecektir. |
PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fiyat tabanı (taban fiyat) Fiyat tavanı (tavan fiyat) Verginin yansıması Arz eğrisi kayması Talep eğrisi kayması Arz ve talep eğrisinin birlikte kayması Talebin fiyat esnekliği ve bunu etkileyen faktörler Monopollerin sakıncaları Monopolcü rekabet Oligopol(Karteller, Oyun teorisi vs.) Azalan verimler kanunu Ölçeğin verimi Talebin gelir esnekliği ve bunu etkileyen faktörler Talebin çapraz fiyat esnekliği ve bunu etkileyen faktörler Değer paradoksu Tüketici fazlası Üretici fazlası İkame ve gelir etkileri, Tüketici dengesi Üretici dengesi Tam rekabet piyasasının özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fiyat tabanı Fiyat tavanı | Anlatım ve tartışma |
2 | Verginin yansıması | Anlatım ve tartışma |
3 | Arz eğrisi kayması Talep eğrisi kayması | Anlatım ve tartışma |
4 | Esneklik I | Anlatım ve tartışma |
5 | Esneklik II | Anlatım ve tartışma |
6 | Arz esnekliği | Anlatım ve tartışma |
7 | Talep esnekliği | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tam Rekabet Piyasası I | Anlatım ve tartışma |
10 | Tam Rekabet Piyasası II | Anlatım ve tartışma |
11 | Monopol Piyasası I | Anlatım ve tartışma |
12 | Monopol Piyasası II | Anlatım ve tartışma |
13 | Oligopol 1 | Anlatım ve tartışma |
14 | Oligopol II | Anlatım ve tartışma |
15 | Oyun teorisi | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D. Begg, S. Fisher, R. Dornbush, İktisat, Alkım, 2001 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |