|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GAYE DENİZ (gaye.yuksel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GAYE DENİZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel amacı; lisans düzeyinde turizm işletmeciliği ve otelcilik eğitimi alan öğrencileri, kat hizmetleri departmanındaki yönetsel konular yanında, bir kat hizmetleri yöneticisinin ihtiyacı olan çeşitli teknik bilgiler hakkında bilinçlendirmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kat hizmetleri departmanında yönetsel konuları açıklayabilir |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-2 Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar. Bu bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere sunar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir PÇ-10 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. PÇ-16 Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır. Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir. Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kat hizmetleri konusunda ihtiyaç duyulan teknik bilgiyi sergileyebilir |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir PÇ-10 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kat hizmetleri departmanının konaklama işletmeleri açısından önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar. PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kat Hizmetleri Departmanının farklı fonksiyonlarını benimseyebilir ve uygulama becerileri kazanabilir |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar. PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur PÇ-10 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kat hizmetleri departmanının tanımı ve organizasyonu, kat hizmetleri departmanında insan kaynakları, kat hizmetleri departmanında planlama, kat hizmetleri departmanında bilgi akışı, kat hizmetleri departmanında kontrol, kat hizmetleri departmanında bütçeleme, kat hizmetleri departmanında kullanılan malzemeler, kat hizmetleri departmanında temizlik, müşteri odalarının dekorasyonu, kat hizmetleri departmanında hijyen, kat hizmetleri departmanında güvenlik, çamaşırhane yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kat Hizmetlerinin Tanımı ve Önemi Kat Hizmetleri Departmanının Sorumluluk Alanları Kat Hizmetleri Departmanının Otel Organizasyonu İçindeki Yeri Kat Hizmetleri Organizasyon Yapısı Kat Hizmetleri Departmanı Çalışanlarının Ortak Özellikleri Kat Hizmetleri Personelinin Dikkat Etmesi Gereken Davranışlar | Sözlü anlatım, tartışma |
2 | Personel Bulma Personel Seçme İşe Başlatma ve Oryantasyon Motivasyon Eğitim Eğitim Programı Hazırlama Aşamaları | Sözlü anlatım, tartışma |
3 | İş Programları Envanter Planlaması İş Tanımları Performans ve Verimlilik Standartları | Sözlü anlatım, tartışma |
4 | Departmanlar Arası Bilgi Akışı Departman İçi Bilgi Akışı Bilgisayar Ortamında Bilgi Akışı | Sözlü anlatım, tartışma |
5 | İş Kontrolü Materyal Kontrolü Performans Kontrolü | Sözlü anlatım, tartışma |
6 | Oda Maliyet Kontrolü Kat Hizmetleri Departmanında Oda Maliyet Unsurları Stok Kontrolü | Sözlü anlatım, tartışma |
7 | Kat Hizmetleri Departman Bütçesinin Hazırlanması Kat Hizmetleri Departman Bütçesindeki Masraf Kalemleri Kat Hizmetleri Departman Bütçesinde Gelirler Kat Hizmetleri Departman Bütçesinin Kontrolü | Sözlü anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müşteri Odalarında Kullanılan Eşyalar Temizlik Araçları Temizlik Malzemeleri | Sözlü anlatım, tartışma |
10 | Temizlik Türleri Çeşitli Yüzeylerin Temizliği Müşteri Odalarının Temizlenmesi Önemli (V.I.P) Müşteri Odası Özürlü Müşteri Odası Cilalama Duvar Temizliği Haşerelerle Mücadele | Sözlü anlatım, tartışma |
11 | Dekorasyonun Tanımı Dekorasyonu Etkileyen Faktörler Otel Odalarının Dekorasyonunda Dikkat Edilecek Konular Çiçek Tanzimi Çiçek Bakımı Kişisel Hijyen Su Hijyeni Müşteri ve Personel Kullanım Alanlarında Hijyen | Sözlü anlatım, tartışma |
12 | Kat Hizmetlerinde İş Kazaları ve Kaza Nedenleri Müşteri Eşyalarının Korunması Oda Anahtar/Kart Sistemi Otel Eşyalarının Korunması Hediye Eşya Kabulü Yangın | Sözlü anlatım, tartışma |
13 | Çamaşırhane Bölümleri Çamaşır Yıkama Sayısı Çamaşır Envanteri Çamaşırhane Verimliliği Makinelerin Yük Analizi Yıkama Suyu Çamaşır Deterjanları Kumaş Dokusu Çamaşırhane İşlemleri Çamaşırhane İşlemlerinin Kontratla Yürütülmesi Çamaşırhane Hizmetleri Kalitesi | Sözlü anlatım, tartışma |
14 | Uygulama | Uygulama |
15 | Uygulama | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kat Hizmetleri Yönetimi (2008) Prof.Dr. Meryem Akoğlan Kozak | |
2 | Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi (2003) Oya Aytemiz Seymen – Melike Karagöz Gül | |
3 | Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi (2000) Orhan Mesut Sezgin | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |