Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / T207 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK

Kodu: T207 Adı: KAT HİZMETLERİ Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GAYE DENİZ (gaye.yuksel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
GAYE DENİZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; lisans düzeyinde turizm işletmeciliği ve otelcilik eğitimi alan öğrencileri, kat hizmetleri departmanındaki yönetsel konular yanında, bir kat hizmetleri yöneticisinin ihtiyacı olan çeşitli teknik bilgiler hakkında bilinçlendirmektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kat hizmetleri departmanında yönetsel konuları açıklayabilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-2 Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar. Bu bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere sunar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir
PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur
PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir
PÇ-10 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
PÇ-16 Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır. Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir. Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kat hizmetleri konusunda ihtiyaç duyulan teknik bilgiyi sergileyebilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur
PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir
PÇ-10 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Kat hizmetleri departmanının konaklama işletmeleri açısından önemini açıklayabilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
PÇ-6 Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar, alternatif çözüm yolları ve alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir
PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur
PÇ-9 Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir, karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir
PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kat Hizmetleri Departmanının farklı fonksiyonlarını benimseyebilir ve uygulama becerileri kazanabilir PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür
PÇ-7 Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar.
PÇ-8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur
PÇ-10 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir
PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kat hizmetleri departmanının tanımı ve organizasyonu, kat hizmetleri departmanında insan kaynakları, kat hizmetleri departmanında planlama, kat hizmetleri departmanında bilgi akışı, kat hizmetleri departmanında kontrol, kat hizmetleri departmanında bütçeleme, kat hizmetleri departmanında kullanılan malzemeler, kat hizmetleri departmanında temizlik, müşteri odalarının dekorasyonu, kat hizmetleri departmanında hijyen, kat hizmetleri departmanında güvenlik, çamaşırhane yönetimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kat Hizmetlerinin Tanımı ve Önemi Kat Hizmetleri Departmanının Sorumluluk Alanları Kat Hizmetleri Departmanının Otel Organizasyonu İçindeki Yeri Kat Hizmetleri Organizasyon Yapısı Kat Hizmetleri Departmanı Çalışanlarının Ortak Özellikleri Kat Hizmetleri Personelinin Dikkat Etmesi Gereken Davranışlar Sözlü anlatım, tartışma
2 Personel Bulma Personel Seçme İşe Başlatma ve Oryantasyon Motivasyon Eğitim Eğitim Programı Hazırlama Aşamaları Sözlü anlatım, tartışma
3 İş Programları Envanter Planlaması İş Tanımları Performans ve Verimlilik Standartları Sözlü anlatım, tartışma
4 Departmanlar Arası Bilgi Akışı Departman İçi Bilgi Akışı Bilgisayar Ortamında Bilgi Akışı Sözlü anlatım, tartışma
5 İş Kontrolü Materyal Kontrolü Performans Kontrolü Sözlü anlatım, tartışma
6 Oda Maliyet Kontrolü Kat Hizmetleri Departmanında Oda Maliyet Unsurları Stok Kontrolü Sözlü anlatım, tartışma
7 Kat Hizmetleri Departman Bütçesinin Hazırlanması Kat Hizmetleri Departman Bütçesindeki Masraf Kalemleri Kat Hizmetleri Departman Bütçesinde Gelirler Kat Hizmetleri Departman Bütçesinin Kontrolü Sözlü anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Müşteri Odalarında Kullanılan Eşyalar Temizlik Araçları Temizlik Malzemeleri Sözlü anlatım, tartışma
10 Temizlik Türleri Çeşitli Yüzeylerin Temizliği Müşteri Odalarının Temizlenmesi Önemli (V.I.P) Müşteri Odası Özürlü Müşteri Odası Cilalama Duvar Temizliği Haşerelerle Mücadele Sözlü anlatım, tartışma
11 Dekorasyonun Tanımı Dekorasyonu Etkileyen Faktörler Otel Odalarının Dekorasyonunda Dikkat Edilecek Konular Çiçek Tanzimi Çiçek Bakımı Kişisel Hijyen Su Hijyeni Müşteri ve Personel Kullanım Alanlarında Hijyen Sözlü anlatım, tartışma
12 Kat Hizmetlerinde İş Kazaları ve Kaza Nedenleri Müşteri Eşyalarının Korunması Oda Anahtar/Kart Sistemi Otel Eşyalarının Korunması Hediye Eşya Kabulü Yangın Sözlü anlatım, tartışma
13 Çamaşırhane Bölümleri Çamaşır Yıkama Sayısı Çamaşır Envanteri Çamaşırhane Verimliliği Makinelerin Yük Analizi Yıkama Suyu Çamaşır Deterjanları Kumaş Dokusu Çamaşırhane İşlemleri Çamaşırhane İşlemlerinin Kontratla Yürütülmesi Çamaşırhane Hizmetleri Kalitesi Sözlü anlatım, tartışma
14 Uygulama Uygulama
15 Uygulama Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kat Hizmetleri Yönetimi (2008) Prof.Dr. Meryem Akoğlan Kozak
2 Konaklama İşletmelerinde Çağdaş Kat Hizmetleri Yönetimi (2003) Oya Aytemiz Seymen – Melike Karagöz Gül
3 Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi (2000) Orhan Mesut Sezgin
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 6 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 6 36
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150