|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amaçları ahlak ve iş ahlakı kavramlarını tanıtmak, işletmelerde ahlaki yönetim ve iş ahlakının kurumsallaştırılması ve iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarının bir işletmenin başarısı üzerindeki etkilerini açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etik farkındalık gösterebilir. |
PÇ-11 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. Ekip üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve ekibi yönetir PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Etik dışı davranışları önleme becerisini kullanabilir. |
PÇ-3 Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. Bu süreçleri analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür PÇ-5 Alanındaki yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. Alanı ile ilgili yasal mevzuatı yorumlar ve mevcut varsayımlara sorgulayıcı bakış açısıyla yaklaşır Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. PÇ-12 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder ve uygulamada kullanır. Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendi kendine öğrenmek suretiyle bu bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve kendini sürekli geliştirir PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Etik karar alma becerileri gösterebilir. |
PÇ-1 Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. Bu bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. PÇ-16 Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır. Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir. Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İş ahlakının iş hayatında başarı için temel bir başlangıç olduğunu hatırlayabilir. |
PÇ-15 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İş ahlakı, sosyal sorumluluk, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk teorileri, iş ahlakının kurumsallaştırılması, iş ahlakı ve soyal sorumluluk uygulamaları ve iş ahlakının önem kazanmasının nedenleri bu dersde işlenecek konular arasındadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramlar: "Ahlâk", "Etik", "Ahlâk Felsefesi", "İş Etiği", "Çalışma Etiği", "Meslek Etiği", "İşletmecilik Etiği" vd. Kavramlar | Anlatım ve tartışma |
2 | Kavramlar: "Ahlâk", "Etik", "Ahlâk Felsefesi", "İş Etiği", "Çalışma Etiği", "Meslek Etiği", "İşletmecilik Etiği" vd. Kavramlar | Anlatım ve tartışma |
3 | İş ve Çalışma Etiğinin Kaynakları; Etiğe Aykırı Davranışların Nedenleri | Anlatım ve tartışma |
4 | İş ve Çalışma Etiğinin Kaynakları; Etiğe Aykırı Davranışların Nedenleri | Anlatım ve tartışma |
5 | Dünya'da ve Türkiye'de İş ve Çalışma Etiğine Olan İlginin Artışı | Anlatım ve tartışma |
6 | İş Etiğinin Artan Öneminin Nedenleri | Anlatım ve tartışma |
7 | İş Etiğinin Artan Öneminin Nedenleri | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İş Etiği: Yaklaşımlar ve Kuramlar | Anlatım ve tartışma |
10 | İş Etiği: Yaklaşımlar ve Kuramlar | Anlatım ve tartışma |
11 | Çıkar çatışması ve etik dışı davranışları etkileyen faktörler | Anlatım ve tartışma |
12 | Çıkar çatışması ve etik dışı davranışları etkileyen faktörler | Anlatım ve tartışma |
13 | Etik Yönetimi | Anlatım ve tartışma |
14 | Etik yönetimi | Anlatım ve tartışma |
15 | İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özgener, Şevki, (2004), İş Ahlâkının Temelleri: Yönetsel Bir Yaklaşım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve notlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |