|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK (gulhankucuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLHAN KÜÇÜK ÖZTÜRK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Haftada 2 saat klinik uygulama | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin; birey, aile ve toplumun ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi için bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Koruyucu ruh sağlığı tanımını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Koruyucu ruh sağlığını etkileyen faktörleri sıralayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Ruhsal bozukluğu olan bireylere yönelik hemşirelik sürecine uygun ve bütüncül bir anlayışla hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Koruyucu ruh sağlığına yönelik eğitimleri yapabilir. |
PÇ- |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ruh sağlığının korunması ve geliştirilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 2 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 3 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 4 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 5 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 6 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 7 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 10 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 11 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 12 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 13 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 14 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 15 | Ev Ziyareti | Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru-Cevap, Ev Ziyareti, Makale Eleştirisi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Olcay Çam & Esra Engin, editors. Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği bakım sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi, 2014. | |
| 2 | Nermin Gürhan. Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri, 2016. | |
| 3 | Leyla Baysan Arabacı, editor. Ruh sağlığı ve hastalıklarında Temel Hemşirelik Bakımı, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ev ziyareti | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 8 | 1 | 10 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 1 | 10 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||