| Dersin İçeriği |
| a)Psikoloji ve Eğitim-Psikoloji ilişkisi,
b)Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri
c)Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar
d)Gelişim özellikleri
Bedensel/Fiziksel gelişim
Bilişsel gelişim Savunma mekanizmalar
Kişilik/Sosyal gelişim
Ahlaki gelişim
e)Öğrenmeyi etkileyen faktörler
Motivasyon
Bireysel faktörler
Grup dinamiği
Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi
f)Öğrenme kuramları: Davranışçı Kuramlar-Bilişsel Kuramlar
g)Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları
h) Etkili öğrenme
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin Tanıtımı/Psikoloji ve Eğitim-Psikoloji İlişkisi |
|
| 2 |
Gelişim Psikolojisi, Gelişimin Temel Kavramları ve ilkeleri ile Gelişimi Etkileyen Faktörler |
|
| 3 |
Fiziksel ve Cinsel Gelişim |
|
| 4 |
Bilişsel (Zihinsel-Dil) Gelişim |
|
| 5 |
Kişilik Gelişimi-Savunma Mekanizmaları
ve
Ahlak Gelişimi |
|
| 6 |
Ahlak Gelişimi |
|
| 7 |
Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler |
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Davranışçı Öğrenme Kuramları:Pavlov-Klasik Koşullanma ve Skinner-Edimsel Koşullanma Kuramları ile bu Öğrenme Kuramlarının Öğretim Süreçlerine Yansımaları |
|
| 10 |
Davranışçı Öğrenme Kuramları: Watson/Guthrie- Bitişiklik Kuramları ve Bu Öğrenme Kuramlarının Öğretim Süreçlerine Yansımaları. |
|
| 11 |
Davranışçı Öğrenme Kuramları: Thorndike-Bağlaşımcılık Kuramları ile Bu Öğrenme Kuramlarının Öğretim Süreçlerine Yansımaları. |
|
| 12 |
Bilişsel Ağırlıklı Kuramlar: Tolman-İşaret/Gestalt Kuramları ve Bandura-Sosyal Öğrenme Kuramları ile Bu Öğrenme Kuramlarının Öğretim Süreçlerine Yansımaları |
|
| 13 |
Bilişsel Ağırlıklı Kuramlar:Miller/Neisser-Bilgiyi İşleme Kuramı ve Koffka/Köhler/Wertheimer-Gestalt Öğrenme Kuramları ile Bu Öğrenme Kuramının Öğretim Süreçlerine Yansımaları |
|
| 14 |
Öğrenmeyle İlgili Diğer Kuramlar: Hümanist (İnsalcıl) Kuramlar ve Yapılandırmacı Kuramlar ve Bu Öğrenme Kuramlarının Öğretim Süreçlerine Yansımaları. |
|
| 15 |
İnsanın Etkili Öğrenmesi ve Güdülenmesi |
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
•Pegem Akademi (2009). KPSS Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayınları. |
| 2 |
• Komisyon.(2009). Gelişim Psikolojisi. Ankara. İhtiyaç Yayınları. |
| 3 |
• Komisyon.(2009). Öğrenme Psikolojisi. Ankara. İhtiyaç Yayınları. |
| 4 |
• Gülşen,Celal vd. (2010) Kuram ve Uygulamada Sınıf Yönetimi.Ankara:Anı Yayınları |
| 5 |
• Aydın, Ayhan. ( 2010). Eğitim Psikolojisi. Ankara PegemA Yayınları. |
| 6 |
• Morgan, Clifford T. (1981). Psikolojiye Giriş.Ankara: Meteksan Yayını. |
| 7 |
• Yeşilyaprak, Binnur. (2007). Eğitim Psikolojisi. PegemA Yayını. |
| 8 |
• Cüceloğlu, Doğan(1997) İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Tem,Kavr.İstanbul: Remzi Kitapevi. |
| 9 |
• Özbay, Yaşar ve Serdar Erkan. (2008). Eğitim Psikolojisi. PegemA Yayını. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|