|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN SEÇME (gsecme@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Adobe Photoshop ile web nesnelerini biçimlendirme, Adobe Photoshop ile resim işleme, Öğrencilerin web sayfası tasarımını öğrenmeleri, |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Statik web siteleri oluşturup, yayınlayabilirler. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | internet kütüphanesine bilgi sunma, paylaşma ve bu ortamı daha etkin kullanma yeteneğine sahip olur. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Resim işleme programlarını kullanabilir. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Grafik tasarımı yapabilir. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Adobe Photoshop CS3, Dreamweaver ile web tasarımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yeni Belge Oluşturma, Kaydetme İşlemleri | Bireysel çalışma yöntemi |
2 | Seçim Araçları | Düzey Geliştirme Çalışması |
3 | Layer Konusu ve kullanımı | Düzey Geliştirme Çalışması |
4 | Resim boyutlandırma | Düzey Geliştirme Çalışması |
5 | Photoshop ile web siteleri için Banner ve Buton oluşturmak | Örnek Olay Yöntemi |
6 | Animasyon hazırlama | Örnek Olay Yöntemi |
7 | Bir web sitesi için Photoshop'ta şablon hazırlama | Düzey Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dreamweaver mantığı, proje oluşturma | Anlatma yöntemi |
10 | Dreamweaver Panel Grupları | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Tablo, Metin, resim ekleme ve düzenleme | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Şablon tasarımı | Anlatma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Açılan Menüler. DHTML Menü Kullanımı | Bireysel çalışma yöntemi |
14 | Proje çalışması | Örnek Olay Yöntemi |
15 | Web Yayınlama | Bireysel çalışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dreamweaver CS3,Pusula Yayıncılık ve iletişim, 2009 | |
2 | Adobe Photoshop CS4, Nirvana Yayınları, 2011 | |
3 | Ders notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 20 | 80 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |